Terug

Ellendig traag Internet.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. C.

Naar: Scarlet

13/05/2023

Beste,Begin april 2023 stelde ik vast dat mijn Internetconnectie erg traag geworden was. Met Speedtest (van OOKLA) zag ik dat mijn downloadsnelheid zo'n 3 Mbps was.Toen heb ik de klantendienst van Scarlet gecontacteerd en zij wisten me te vertellen dat er storing op mijn lijn zat en ze een dossier bij Proximus gingen openen. Ook zou er een technieker langskomen.Een week later telefoneerde de technieker dat hij niet bij mij moest zijn, maar dat hij het probleem op afstand zou kunnen oplossen.Even later ging mijn modem enkele minuten uit en wanneer de lijn weer actief was stelde ik geen verbetering vast.Daarop heb ik opnieuw de klantendienst van Scarlet gecontacteerd en de dame wist me te vertellen dat Proximus geen problemen vastgesteld had.Ze zouden een technieker sturen. Die technieker is wel degelijk bij mij geweest, maar buiten de WiFi Booster (om TV te kijken) na te zien heeft hij niets gedaan. Op nog geen 5 minuten was het al beklonken. De Internetverbinding was nog niet verbeterd.Dan maar opnieuw de klantendienst van Scarlet gecontacteerd die me nog maar eens een technieker zouden sturen. Hij zou de lijn controleren.Toen de technieker hier was heeft hij mijn hele netwerk op One SSID gezet en hij wist ook dat er in mijn buurt geen snel internet mogelijk was.Dit zijn pure nonsens, want ik woon hier bijna 16 jaar en heb nooit zo'n problemen ondervonden. Normaal had ik een snelheid van 12 Mbpi (wat ook nog ondermaats is).Ik hoop dat deze klacht een reactie zal teweegbrengen met een oplossing, want ik zou het spijtig vinden om na meer dan 21 jaar op zoek te moeten naar een nieuwe provider.

Berichten (9)

I. C.

Naar: Scarlet

16/05/2023

Beste,Ik werd daarnet opgebeld door een dame van Scarlet en ze gaat een Proximus technieker sturen op vrijdag 19 mei aanstaande. Ik ben echter ook vergeten te vermelden dat ik met momenten erg veel problemen heb om mijn WiFi Booster te synchroniseren met de modem. Zelfs wanneer ik deze op 10 centimeter van de modem plaats en WPS activeer lukt het nog niet. Ik vermoed dat daar ook een probleem mee is. Momenteel werkt hij wel, maar ik durf hem niet uit te schakelen.Met vriendelijke groeten,I.C.

Scarlet

Naar: I. C.

16/05/2023

Beste,We hebben de klacht CPTBE01790724-07 met als Scarlet referentie 10539691 in behandeling genomen.Het feit dat de lijn traag is is locatiegebonden. Ook bevindt uw adres op ruime afstand van de centrale (1km). Na onderzoek van het dossier hebben we beslist een Proximus technieker langs te sturen om de buitenbekabeling en verticaalbekabeling te inspecteren. De afspraak is geboekt volgens uw voorkeur op vrijdag 19/05/23 tussen 12u30 en 17u. We gaan de modem ook vervangen deze wordt via BPOST verstuurd. Gelieve zeker de nieuwe stroomadapter te gebruiken.Aarzel niet om ons op de hoogte te brengen van het resultaat.Met vriendelijke groeten,Valerie D.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel

I. C.

Naar: Scarlet

19/05/2023

Beste,De technieker van Proximus heeft woensdag (17 mei 2023) rond 12u30 opgebeld en ging de lijn herstarten. De verbinding zou verbroken worden, maar dit is niet gebeurd. Hij zegde dat, indien er geen verbetering was, ik de nieuwe modem moest installeren en jullie op de hoogte houden van het resultaat. Het pakje werd net geleverd en wat zit er in ? Een TV-decoder. Geen modem te bespeuren. Graag uw reactie.Mvg,Ivan C.

I. C.

Naar: Scarlet

19/05/2023

Beste,Als bijkomende informatie wens ik u dit te melden :Toen ik Scarlet Trio genomen heb (in juli 2021) werd mijn modem, een o-box 3V vervangen door een b-box 3V+.De technieker heeft toen deze modem hier gelaten.Vandaag heb ik deze oudere modem opnieuw aangesloten en opgestart. De modem werkt nog naar behoren. Een Speedtest bracht aan het licht dat ik hiermee geen snellere verbinding tot stand kon brengen.Daarom vermoed ik dat het vervangen van mijn huidige modem geen soelaas zal brengen. Het ligt volgens mij aan de lijn. Ivan C.

Scarlet

Naar: I. C.

26/05/2023

Beste,Naar aanleiding van de verschillende bezoeken van techniekers, hun advies en deskundigheid hebben we vastgesteld dat de huidige snelheid de beste is wat wij kunnen aanbieden. Zoals eerder vermeld is de snelheid locatie verbonden. Hiervoor is er momenteel weinig aan te veranderen.Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.Met vriendelijke groeten,Valerie D.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel

I. C.

Naar: Scarlet

26/05/2023

Beste,Hoe verklaart u dan dat ik in het verleden snelheden had van 15 Mbps op exact dezelfde locatie ? Nog een vraag : wat dient er te gebeuren met de verkeerdelijk geleverde TV decoder ? Ik wil hem wel terugsturen, maar ik vertrek morgen voor 4 weken met vakantie. Met vriendelijke groeten,Ivan C.

Scarlet

Naar: I. C.

02/06/2023

Beste,Een andere reden kan ook zijn dat de lijn gewoon verslechtert na verloop van tijd.Wat betreft de decodeur, zal U een barcode per mail ontvangen zodat U de decoder gratis kan terugsturen.Met vriendelijke groeten,Valerie D.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel

I. C.

Naar: Scarlet

03/06/2023

Beste,Dat zou inderdaad kunnen. Het signaal reist over telefoonkabels en als er bijvoorbeeld water in de kabel komt, of een kabel wordt beschadigd door werken of een ongeval, dan kan er van alles gebeuren. Maar het is de plicht van Proximus als leverancier om dat probleem op te lossen, door bijvoorbeeld een ander paar draden in de kabel te gebruiken als drager van het internetsignaal. Maar of Proximus dat zou willen doen is een ander probleem.Met vriendelijke groeten,Ivan C.

Scarlet

Naar: I. C.

15/06/2023

Beste,Na onderleg met de toegangsoperator en lijnmetingen werd het vastgesteld dat het effectief aan de locatie is verbonden waarvoor wij hier niets kunnen aanpassen.Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.Met vriendelijke groeten,Valerie D.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform