Terug

Elektriciteit EAN foutief. Elektriciteit afgesloten!!

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. B.

Naar: Habitas

04/09/2025

Beste, Gisteren (ochtend) werd mijn elektriciteit afgesloten. De man die deze afsloot meende dat er sinds December geen rekeningen betaald werden. Ik woon er sinds 16/01/2025! Echter, de meter die men afsloot is niet de meter (EAN) waarvoor ik een contract heb bij Luminus, waar alle facturen betaald werden,(Zie contract) en loopt vanaf 14/01/2025. Dat contract werd ingediend door Immo Habitas te Wenduine. (Zie energie overname document). Vanzelfsprekend nam ik onmiddelijk contact met Luminus. Bij nazicht bleek dat er ergens in Mei een nieuwe aanvraag werd gedaan op de naam Lapeire, door de immo. (Volgens Luminus) Luminus maakte gisteren snel een nieuw contract op met de juiste EAN, of beter de juiste elektriciteitsmeter! Dit contract loopt vanaf 14/01/2025, wegens het originele energie overname document, welke werd ingediend door immo Habitas 01/2025, omdat ik mij zeer veel vragen stel omtrent de meterstanden. (Zie nieuw contract) Hierop neem ik contact met Fluvius, en zij vragen mij om alle contracten (oud/nieuw) en 't originele energie overname document door te mailen naar regularisatie@fluvius.be Dit deed ik onmiddelijk, zonder verder antwoord. Vandaag bel ik Fluvius wederom, en zij hebben gemaild naar Luminus, zonder gevolg. Ondertussen zit ik zonder elektriciteit, is alle voeding voor de vuilbak, kan ik niet inloggen voor mijn werk, kan ik niet warm douchen, koken, .. Niemand die mij contacteert, niemand. Schaamteloos. De partijen kijken nu naar elkaar, en ik vraag me af hoe lang dit gaat duren. Hopend op een oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform