Terug

Elektriciteit aanrekenen die ik op het net heb gezet met een analoge meter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

D. S.

Naar: EnergyVision

01/04/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer VF-EV-25-100779 van 21/03/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 24 maart 2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 411,09. Dat moet echter een vergissing zijn: Jullie rekenen mij stroom aan die ikzelf op het net heb gezet en die ik wettelijk terug mag verbruiken tot de teller 11996 heeft bereikt. Daaronder is het stroomverbruik gratis (mijn stroom). Daarboven moet ik betalen. De meterstand bedraagt eind december 10492. Ook bij wissel leverancier ben ik die niet kwijt aangezien ik ben veranderd dicht bij de meteropname (eind december 2025)of bij de jaarlijkse eindafrekening. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 411,09, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

EnergyVision

Naar: D. S.

02/04/2025

Beste, We danken u voor uw melding. Onze laatste communicatie met de klant dateert van 28/03. Toen gaven we ook aan dat wij factureren op basis van de waarden/meterstanden ontvangen van de netbeheerder. Ook gaven wij mee dat, wanneer wij een rectificatie ontvangen van de netbeheerder, we de afrekening zullen aanpassen op basis van de nieuwe waarden. Op 29/03 hebben wij vervolgens een rectificatie ontvangen van de netbeheerder. Bij gevolg kunnen wij een rectificatie opmaken. Deze zal in de loop van volgende week aan de klant worden bezorgd. Ook zullen we de klant laten weten dat hij de betaling (via domiciliëring) gerust mag weigeren. Steeds beschikbaar bij verdere vragen. Met vriendelijke groeten Best regards Salutations Anthony Deloos EnergyVision T: +32 9 38 38 296 HQ Ghent: Bijenstraat 28 - 9051 Ghent Office Brussels: Laarbeeklaan 74 - 1090 Brussels Follow EnergyVision: Aan Di, 1 Apr om 6:45 PM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 117660:2909330


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform