Terug

Elektriciteit aanrekenen die ik op het net heb gezet met een analoge meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

D. S.

Naar: Engie

07/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie…. Ik heb de eindafrekening gekregen op 29/03/2025 voor een bedrag van 248,11 EUR. Ik betwist echter deze factuur omdat: Dit is een eindafrekening met meterstand van 31 december 2024. Er is een correctie moeten gebeuren tav november 2024. Ik ben zo dicht mogelijk tegen de jaarlijkse meteropname en zelfs ook tegen de jaarafrekening overgeschakelt naar een andere leverancier en daardoor behoud ik het recht op gratis verbruik van mijn stroom die ik in 2024 op het net heb gezet door mijn zonnepanelen en terugdraaiende teller. Deze stroom mag mij niet aangerekend worden. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de [X] dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

Engie

Naar: D. S.

17/04/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: lundi 7 avril 2025 11:45 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Elektriciteit aanrekenen die ik op het net heb gezet met een analoge meter Elektriciteit aanrekenen die ik op het net heb gezet met een analoge meter ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 22 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform