Terug

Electrolux: Oven en koelkast defect na 3.5 jaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Electrolux

06/07/2022

Op 15 December 2018 kocht ik een inbouwkeuken bij ILWA Keukens als onderdeel van een nieuwbouw appartement. Bij de keuken waren enkele toestellen van Electrolux inbegrepen, namelijk een oven, koelkast, kookplaat en vaatwas. Na 3.5 jaar heb ik reeds 2 techniekers moeten laten langskomen voor defecte toestellen. Bij de oven was de deurpin afgebroken en moest de volledige deur vervangen worden. Ook was de draaiknop voor het keuzemenu defect. Ik heb hiervoor een franchise van €50 moeten betalen en de herstelling was gratis aangezien deze nog geen 5 jaar oud is. Tijdens het bezoek van de technieker Electrolux toonde ik hem ook dat de koelkast bol stond aan de binnenkant en er ijsvorming voordeed. Hij raadde mij aan om een meer gespecialiseerde technieker te raadplegen hiervoor. Na het bezoek van deze technieker constateerde deze dat de koelkast defect is en niet meer kan hersteld worden. Hierbij zou ik een franchise van €50 moeten betalen en de kost van een nieuwe koelkast €150 (omdat dit binnen de 5 jaar valt). Met de oven komt dit erop neer dat ik €250 aan kosten heb voor toestellen die 3.5 jaar oud zijn. Een koelkast heeft een gemiddelde levensduur van 10-15 jaar! Dit is zeker geen gewone slijtage meer en een crimineel businessmodel om een toestel na 3.5 jaar te moeten vervangen. Verder is dit zeker niet milieubewust omgaan met de grondstoffen. Ik hou mijn hart al vast voor toekomstige defecten aan de kookplaat en de vaatwas als deze van dezelfde kwaliteit gemaakt worden. Verder wil ik nog melden dat ik zeer content ben over hun service en de kwaliteit van de techniekers. Zij staan namelijk onderaan de ladder en hebben hier jammer genoeg geen invloed op.Alvast bedankt aan Test Aankoop om dit voorval te bekijken en mij hierover te contacteren wat de verdere stappen zijn. Ik heb hier reeds zelf een melding gedaan bij Electrolux Klantendienst met tot op heden geen antwoord.

Berichten (1)

Electrolux

Naar: M. D.

07/07/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform