Op 23.11.2016 kochten wij in ALDI een elektrische tandenborstel voor kinderen van het merk Viofluor. Wij kochten dit samen met een set van 8 vervangborstels. Op de tandenborstel gold een garantieperiode van 3 jaar. Nu zijn onze vervangborsteltjes op en wilden wij graag nieuwe kopen. Bij ALDI liet men ons weten dat zij die niet meer verkopen. Wij dienden ons zelf tot de producent Ellipse te wenden. Wij stuurden daarop een e-mail naar de klantendienst van Ellipse in St-Niklaas, doch kregen een foutbericht terug dat het e-mail account niet meer bestaat. Wij wendden ons terug tot Aldi, die ons later telefonisch liet weten dat zij zelf contact opnamen met Ellipse in Frankrijk. En die tandenborstel zou een éénmalige aanbieding geweest zijn. Nu is die niet meer te verkrijgen, alsook de vervangborsteltjes zijn niet meer te verkrijgen. De persoon van Aldi die ons contacteerde zei dat ook hij dat niet correct vond, maar zij konden verder niets doen. Het gesprek was beleefd, maar kwam toch neer op “trek uw plan, Aldi is slechts tussenpersoon en kan niets doen”. Wij vinden het niet kunnen dat een elektrische tandenborstel, waar verder niets aan mankeert, nog tijdens de garantieperiode in de vuilbak moet worden geworpen wegens geen vervangborstels meer te krijgen. Het was wel geen dure tandenborstel, maar Aldi draagt ons inziens op die manier toch teveel bij aan een degoutante wegwerpcultuur. Wij vinden dus dat we door Aldi bedot werden. Bij verkoop van eender welk elektrisch apparaat dienen niet te vermijden wisselstukken, zoals vervangborstels voor een tandenborstel, toch verkrijgbaar te zijn tijdens de volledige levensduur van het apparaat. Indien dit niet het geval is, dan diende men ons bij aankoop ervan op de hoogte te stellen dat de vervangborsteltjes niet meer zouden te verkrijgen zijn, dat wij dus voldoende vervangborsteltjes dienden aan te kopen om de volledige periode dat wij de tandenborstel dachten te gebruiken te overbruggen. Wij kopen geen elektrisch apparaat om na 2-3 jaar weg te gooien. De tandenborstel is van het merk Viofluor, model CPSF510, type ET-401, date code 34/16.In het handleidingsboekje wordt de importeur vermeld : Ellipse, 92 bd du Général de Gaulle, Roubaix (France).Ook wordt de klantendienst vermeld : Ellipse – Aurora Services cvba, Europark-Oost 40/A, Sint-Niklaas (ellipse@repair-service.be). Dit e-mail account is echter niet meer actief. Met beleefde groet, Tonino VanwonterghemKuurne0497-78.48.82tonino.vw@gmail.com