Terug

Electriciteitsmeter draait niet terug

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: FLUVIUS

21/06/2022

Beste,In 2011 heb ik zonnepanelen op mijn dak laten leggen en tegerlijkertijd een nieuwe electriciteitsmeter van fluvius laten intalleren.De zonnepanelen werken prima, geen probleem.Maar nu blijkt dat deze electriciteitsmeter niet terugdraait en nooit teruggedraaid heeft.Ik heb iemand van fluvius laten komen omdat ik opmerkte dat de teller niet terugdraaide en de facturen steeds duurder werden.Er is dan een expert gekomen om het probleem vast te stellen en ik was in shock toen ik van de expert vernam dat mijn teller nooit heeft teruggedraaid.Geen terugdraaiende teller dus en elkes keer prosumententaks betalen ook nog.Dit was me voordien niet zo opgevallen aangezien ik als onthaalmoeder werkte (en als alleenstaande moeder het zooo druk had met mijn hoofd boven water te houden en alles te doen wat ik op een dag moest doen)Maar sinds enkele jaren ben ik gestopt als onthaalmoeder wegens financiele redenen en nu werk ik uithuizig waardoor ik voornamelijk s avonds mijn grootste electriciteitsverbruik heb.Sindsdien zijn de facturen enorm gestegen en is me opgevallen dat er iets mis was.Ik heb begin maart een klacht ingediend bij fluvius. Er is in het totaal 2 keer een expert komen kijken.Sindsdien heb ik sporadisch nog eens een mailtje gekregen met vraag naar meer info.Dit waren steeds no-reply mailtjes dus het doorsturen van info was een hele uitdaging met bezorgdheid of de info wel bij de juiste persoon was aangekomen.Ondertussen zijn we 4 maanden en 4 mailtjes verder maar er is nog steeds niets gebeurd.Ondertussen lijd ik dagelijks schade want mijn meter telt nog steeds niet terug, de electriciteitsfacturen swingen de pan uit en daarbovenop betaal ik nog eens prosumententaks hoewel ik geen terugdraaiende teller heb!Gisteren nogmaals naar fluvius gebeld met de vraag om mijn klacht eindelijk eens te behandelen maar nog steeds aan het wachten...

Berichten (5)

FLUVIUS

Naar: I. V.

27/06/2022

Beste,Deze klacht is nog in behandeling bij de betrokken diensten.Ik heb info opgevraagd omtrent stand van zaken.Zodra ik deze info ontvangen heb zal ik u hiervan in kennis stellen.Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: I. V.

01/07/2022

Beste,Onze dienst Energie-inspectie is reeds bezig met deze klacht.Er is aan mevrouw gevraagd om nog bijkomende foto's aan te leveren van betreffende meter.Zodra mevrouw deze info aan onze dienst bezorgd heeft kunnen zij de nodige acties ondernemen om het probleem van mevrouw op te lossen. s:www.fluvius.be/disclaimer

I. V.

Naar: FLUVIUS

01/07/2022

Beste,Ik heb dit reeds gestuurd naar de inspecteur Jan Michielsen, in cc Jones Sharon en Karen Van Den BergheGezien dit niet met jullie gecommuniceerd werd, stuur ik het nogmaals door.grtInge

FLUVIUS

Naar: I. V.

04/07/2022

Beste,Ik heb ondertussen van onze achterliggende diensten vernomen dat klacht gegrond is en dat de nodige stappen zijn ondernomen om het teveel betaalde prosumententarief terug te storten.Dit zou u vandaag via mail reeds bevestigd zijn.Fluvius sluit deze klacht dan ook af.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: I. V.

24/08/2022

Beste,We hebben op 01/08/2022 u een voorstel verstuurd maar hebben tot op heden hierop geen antwoord mogen ontvangen.Kan u als nog ons uw antwoord op ons schrijven kenbaar maken zodat we verder kunnen met het dossier.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.bes:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform