Terug

Eis Waarborg 3 Maanden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. J.

Naar: Mega

25/03/2024

Beste,Ik schreef in bij Mega na voor het tweede jaar op rij problemen te hebben gehad met Engie via jullie website en nu ineens vraagt Mega een waarborg van 3 maanden op basis van de afrekening, waarvoor ik reeds bij jullie een klacht indiende, voor een verbruik van een leegstaand pand met 1 kleine nieuwe frigo die hoger zou zijn dan mijn verbruik in het huis waar ik een jaar woonde en van thuis gewerkt heb met 2 grote frigo's en 2 vriezers o.a. Ik kan om die reden niet aan de vraag van Mega voldoen en wil dus mijn aanvraag annuleren. Deze waarborg meen ik niet in de voorwaarden op de offerte via jullie website gezien te hebben.

Berichten (1)

Mega

Naar: S. J.

26/03/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 26 mrt 2024 15:53 CETBeste mevrouw JANSSENS,We hebben uw klacht via Testaankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.Voor onze professionele klanten werken wij samen met een onafhankelijk studiebureau Graydon om te bekijken wat de solvabiliteit is van de potentiele klant.Op basis van de kredietscore die wij doorkrijgen wordt er door ons via een interne regelgeving bepaald of er al dan niet overgegaan wordt tot het vragen van een waarborg gelijkgesteld met 3 maanden energieverbruik.Om een correct waarborgbedrag te bepalen dat gebaseerd is op het energieverbruik van 3 maanden vragen we een afrekening of slotfactuur ten aanzien van de voorgaande leverancier.Ik begrijp dat het niet fijn is te vernemen dat we u om een waarborg vroegen maar we dienen de interne regelgeving betreffende het vragen van de waarborgen hier te respecteren en kunnen hier jammer genoeg geen uitzonderingen in maken om alles in alle eerlijkheid te laten verlopen naar al onze klanten toe.Het vragen van een waarborgbedrag valt ook volledig binnen onze algemene voorwaarden zoals terug te vinden is onder artikel 2.3. dat ik hieronder citeer.''2.3. Niettegenstaande artikel 2.2 en onverminderd de toepasbare regelgeving, wordt het Contract gesloten onder de twee volgende opschortende voorwaarden (het Contract bestaat niet zolang aan deze voorwaarden niet is voldaan): (1) Mega kan de nodige schikkingen treffen om de verandering van gas- en/of elektriciteit- sleverancier te realiseren (2) Mega kan controles uitvoeren voorafgaand aan het contract. Als Mega weigert dit Contract te aanvaarden, moet Mega dat binnen 10 dagen vanaf de afsluiting van het Contract aan de Klant melden. Een dergelijke weigering is enkel geldig: - wanneer de Klant een uitzonderlijk financieel risico vormt en/of niet aantoont dat hij zijn legitieme schulden tegenover Mega heeft voldaan. Tenzij wanneer de Klant - met het uirukkelijke en voorafgaande akkoord van Mega - binnen 10 dagen een zekerheid stelt. Die zekerheid kan een bankwaarborg zijn of de storting van een bedrag gelijk aan drie maanden geraamd verbruik.''Het staat u uiteraard vrij al dan niet akkoord te gaan met het betalen van de gevraagde waarborg, omdat u aangeeft hier niet mee akkoord te gaan en u verkiest uw inschrijving te annuleren heb ik dit alvast op uw vraag vobracht.Bij deze kunnen we bevestigen dat uw inschrijving geannuleerd werd.We hopen in de toekomst uiteraard alsnog iets te kunnen betekenen voor u.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LD43ME-7ZNZN]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform