Terug

Eis terugbetaling voor te lange verzending en niet kwalitatieve planten

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

E. L.

Naar: Het groene paradijs

24/09/2025

Na meerdere mails en het niet serieus nemen van mijn klacht, waarschuw ik hiermee graag andere (potentiële) klanten. Alles wat fout kon lopen bij deze bestelling ging fout. Initieel zou het pakket geleverd worden op 16/09/2025. Door een sorteringsfout bij PostNL werd dit verlaat naar 19/09/2025. Ook dan werd er geen pakket geleverd. Volgende bezorgmoment was dan 22/09/2025, waarna tracking bleef staan op bezorger is onderweg van 10:00. Ook op 22/09/2025 werd er geen pakket geleverd. Ineens op 23/09/2025 krijg ik telefoon van PostNL dat het pakket geleverd is. Ik ben het pakket toen meteen gaan ophalen. Verzenddoos is echter volledig ingedeukt en gescheurd. Bij openen van het pakket wordt er een ravage aangetroffen. Gekneusde bladerden, afgebroken bladeren en takken. Planten zijn volledig platgedrukt geraakt tijdens transport. Vele planten zijn zelfs uit hun pot gerukt waardoor wortels zijn afgescheurd. Ik bezorgde alle foto's aan het groene paradijs en vraag om een terugbetaling voor de niet kwalitatieve planten. Doodleuk krijg je antwoord dat er nog groen aanwezig is in de planten en dat ik ze moet aanplanten. Ah ja want 1 groen blad maken dat een plant niet stuk is??! Ik kan niet begrijpen dat er zo laks wordt omgesprongen met eerlijke klanten die een probleem melden. Ik snap volledig dat ze niet kunnen doen aan de onkunde van de vervoerders van Post NL maar dat moeten ze uitklaren met hen en daar moet een klant absoluut GEEN slachtoffer van zijn. Daarenboven blijkt dan nog eens dat er 6 planten gewoon niet aanwezig zijn in het pakket. Ook dit heb ik gemeld maar hier komt zelfs geen antwoord op.

Berichten (4)

Het groene paradijs

Naar: E. L.

24/09/2025

Met de klant is reeds via onze klantenservice gecommuniceerd. Zij heeft al meerdere e-mails gestuurd en wij zijn in contact. Met vriendelijke groet Isabel Het Groene Paradijs BV Oranjestraat 128 5126BR Gilze 0201-49869034 Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 24 september 2025 11:31 Aan: Info Het Groene Paradijs .be info@groeneparadijs.be Onderwerp: Eis terugbetaling voor te lange verzending en niet kwalitatieve planten ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

E. L.

Naar: Het groene paradijs

24/09/2025

Er is inderdaad "contact" en daar is dan ook alles mee gezegd want er wordt absoluut geen begrip getoond voor de situatie, noch wordt deze ernstig genomen of worden er acties genomen waarnaar ik vraag. De planten worden door hen bestempeld als zijnde nog "in goede staat". Voor dat ene groen sprietje of blad dat er dan wel nog aanwezig is?! Sorry maar dan mogen jullie de planten in België komen halen en bij jullie proberen verder te verkopen. Deze planten zijn letterlijk GEPLET geweest tijdens transport. De doos was helemaal ingedeukt en gescheurd! Door onkunde van het verzendbedrijf en een verkoper die zijn plichten niet nakomt, ben ik over de 86 euro kwijt. Ik zie totaal het probleem niet om een klacht in te dienen bij PostNL, ik heb alle bewijzen verschaft en de verkoper heeft bij hen een contract met verzekering die deze zaken dekt. Maar toch weigeren zij pertinent om dit te doen en mij een correcte terugbetaling te verschaffen. Ik kan alleen maar aanraden aan iedereen om NOOIT bij hen te kopen want je wordt belazerd. Met woorden zoals we vinden het jammer dat of we vinden het vervelend, daar ben ik als klant niet mee verder geholpen.

Het groene paradijs

Naar: E. L.

25/09/2025

Hartelijk dank voor uw uitgebreide terugkoppeling. Wij vinden het uiteraard vervelend om te horen dat u teleurgesteld bent over uw bestelling en de afhandeling van uw klacht. Wij hebben de door u toegestuurde foto’s zorgvuldig bekeken en daarbij geen ernstige schade kunnen vaststellen. De planten zijn volgens onze beoordeling nog in goede staat en kunnen zonder problemen worden aangeplant. Houd er daarbij rekening mee dat het eind september is en veel planten zich van nature in een rustfase bevinden, waardoor zij er minder fris uitzien dan in de lente of zomer. Wat betreft de door u genoemde transportschade: wij hebben de situatie intern besproken, maar op basis van de beoordeling van de planten is er geen aanleiding om een schadeclaim in te dienen. Mocht het zo zijn dat de planten zich in uw tuin toch niet goed ontwikkelen of niet aanslaan, dan kunt u zich uiteraard opnieuw bij ons melden en kijken wij samen naar een passende oplossing. Met vriendelijke groet Isabel Het Groene Paradijs BV Oranjestraat 128 5126BR Gilze 0201-49869034 Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 24 september 2025 15:31 Aan: Info Het Groene Paradijs .be info@groeneparadijs.be Onderwerp: Nieuw bericht van ELKE L ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

E. L.

Naar: Het groene paradijs

25/09/2025

Uitermate teleurstellend dat jullie de feiten en bewijslast blijven weerleggen en de situatie minimaliseren. U hoeft nogthans geen expert te zijn om te zien dat de planten uitermate geleden hebben onder het transport. Er zijn meerdere duidelijke druk- en pletletsels aanwezig, planten zijn volledig platgedrukt, bladeren en takken zijn afgescheurd of er zijn grote gaten uit. Over het transport - U besvetigde reeds zelf dat er zeer veel is fout gelopen; Het transport was veel langer dan beloofd, de doos was ingedeukt en gescheurd. Maar dit alles veroozaakt geen schade aan planten?! Ik denk dat u nog nooit een degelijk pakket hebt ontvangen. Al moet ik zeggen dat jullie strategish zeer sterk zijn in de "jezelf indekken praktijk". Dit is zichtbaar in hoe jullie steeds met een andere "verklaring" op de proppen komen. Eerst is er niets aan de hand want er is nog veel groen in de planten te zien (met name 1 blad), dan komt de slechte staat door het seizoen ("herfst") en dan is er natuurlijk nog jullie fameuze 1 maand groeigarantie. Een dode en zwaar gekwetste plant kan niet groeien, ook niet na een maand utigeplant te zijn! En na een maand kunnen jullie het dan zeker opnieuw op het seizoen steken? Of tegen dan misschien op het weer ? Of misschien is tegen dan mijn grond wel helemaal niet geschikt voor de planten en ligt het daar aan? Of ik zal dan waarschijnlijk wel te veel of te weinig water of te veel/te weinig voeding hebben gegeven? Excuses zat waarmee jullie op de proppen kunnen komen want jullie zijn zeker niet de schuldige, zoveel is me al duidelijk. En een eerlijke klant moet dan maar boeten. Het is wat het is, jullie zijn oplichters die mensen geen waar voor hun geld bieden en die zichzelf alleen maar willen goedpraten. Ik heb mijn les geleerd en hoop hiermee andere kopers te behoeden voor jullie praktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform