Terug

Eis compensatie voor foutief advies loketbediende

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. L.

Naar: bpost

24/08/2023

Op 7/8/2023 stapte mijn man het postkantoor Bpost Berchem Station net na de middag binnen om de 130 geboortekaartjes voor onze pasgeboren dochter af te geven. Hij gaf deze PERSOONLIJK af aan het loket om te vragen of alles in orde was (anders had hij dit uiteraard wel in de postbus gestoken indien hij dit niet wou dubbel laten controleren). Nadat hij nog postzegels bij kocht voor 5 extra kaartjes te bestempelen (en de postbediende hierop stond te zien), vroeg hij of alles oké was zo?, waarop de bediende antwoorde dat alles oké was en ze de kaarten aannam. 2 dagen later (9/8/2023) kregen wij alle 130 kaartjes onvoldoende gefrankeerd én allemaal afgestempeld terug in onze brievenbus. Mijn man ging weer naar het postkantoor om te vragen hoe dit in godsnaam kon. Daar werd hij door een andere bediende geholpen, die aan de collega in kwestie vroeg wat zij ervan af wist. De eerste reactie van het meisje was: ah ja die onvoldoende gefrankeerde kaartjes?. Hieruit leiden wij dus af dat de bediende op de hoogte was van de onvoldoende gefrankeerde zendingen maar toch willens en wetens onjuiste informatie verschafte aan mijn man. M.i. gaat dit dus om een zware fout van de bediende. Er werd ons gezegd dat wij geen extra postzegel op alle zendingen konden plakken, maar dat we ALLE 130 kaartjes opnieuw moesten verzenden met een nieuwe enveloppe en 2 postzegels ditmaal. Mijn man eiste de kantoordirecteur te spreken, maar deze was in meeting en ze wouden geen gegevens doorgeven. Mijn man verloor daarop de hele namiddag (nota bene: de eerste dag thuis van het ziekenhuis met onze dochter, die we ons wel héél anders ingebeeld hadden met dank aan bpost) om inkopen te doen (nieuwe enveloppen + zegels), labels te maken voor de enveloppen, deze te bekleven met zegels en alle gebruikte enveloppen 1 voor 1 open te maken en alles in nieuwe exemplaren te steken. Woensdagavond laat was dit werk voltooid en werden de enveloppen opnieuw op de bus gedaan. Resultaat van de situatie: €189,45 aan postzegels verloren, €58,77 aan enveloppen + 5u schrijfwerk van de enveloppen door mij op voorhand + een hele namiddag en avond (+- 8u) van mijn man verloren om etiketten & postzegels te kopen, deze enveloppen te labelen en de kaartjes te versteken + ook vertraging van MEER DAN EEN WEEK op het toekomen van onze kaartjes en dus geboortecadeaus! Normaal zouden deze dus 9/8 aangekomen zijn, en nu hebben de meeste vrienden deze pas 17 of 18/8 aangekregen. Deze dienstverlening is beneden alle peil, want nadien diende ik een klacht in bij Bpost en werd ik afgewimpeld. We krijgen hiervoor geen compensatie, want we hadden ons maar moeten informeren bij een loketbediende (Wat we dus effectief deden!!!). Als je daarna dan nog op de klacht verder wilt antwoorden, krijg je een mail zeggende dat de klacht afgesloten is en je hen niet meer kan bereiken via mail. PS: een vriend van ons die postbode is vertelde dat het sorteercentrum voor zo'n aantallen vaak de mensen opbelt en voorstelt de kaartjes te komen halen en bij te frankeren, wat hier dus ook niet gebeurde en we niet anders kunnen interpreteren dan pestgedrag naar de klant toe.Ik eis voor deze situatie dus de €248,22 fysieke schade die we geleden hebben, plus nog €200 emotionele en mentale compensatie voor deze hele situatie en alle tijd die we door de niet-competente loketmedewerker verloren.

Berichten (2)

bpost

Naar: A. L.

25/08/2023

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,PhilippebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-N35NIU5]

bpost

Naar: A. L.

25/08/2023

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,PhilippebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-N35NIU5]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform