Terug

Eindfactuur klopt niet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: Eneco

31/10/2022

Beste, ik stopte mijn contract bij Eneco en kreeg een maand later een eindfactuur waarvan de meterstanden niet klopten. Zelfs 2 maanden later waren de standen nog niet op de hoogte die zij op hun factuur hadden staan. Ik meldde dit en gaf de standen door die een maand na het stopzetten op mijn meters stonden. Heel vriendelijk antwoorden ze dat ze het zouden aanpassen en groot was mijn verbazing dat de eindfactuur nog hoger was toen ik de correctie kreeg…weer hadden ze 200kwh meer gerekend, die stand had ik pas 2 maanden na het stopzetten bereikt. Opnieuw meldde ik hen dit en sindsdien is antwoorden blijkbaar niet meer mogelijk en deze week kreeg ik een herinneringsfactuur omdat ik nog steeds niet betaald heb en moet zelfs 20 euro bijbetalen…De stopzetting dateert van 15 juni… we zijn nu bijna november en ook al beloven ze te reageren op mails binnen de 15 dagen, nooit antwoorden ze. Bellen is helemaal hopeloos want dan moet je een dag aan de telefoon blijven denk ik…Het is allemaal begonnen omdat geschatte meterstanden gebruikt hebben die ze nadien beloofden recht te zetten maar het tegendeel is waar. Ondertussen was ik klant geworden bij engie en ook al blijf ik altijd minstens een jaar klant, ook daar ben ik nu weg(15 oktober)en ben klant geworden bij energie.be omdat dit mij het meest aanstond, van engie kreeg ik bijna onmiddellijk de afrekening met de juiste meterstanden al klopt de rekening nu ook niet natuurlijk want die gebruiken beginmeterstanden die niet kloppen en dus daar ga ik nu veel terugkrijgen omdat ik zogezegd amper iets verbruikt heb… Moet ik Eneco toch best betalen en alles zo laten want het wordt wat gecompenseerd door engie of toch beter de juiste rekeningen proberen te verkrijgen. Dat vind ik persoonlijk wel het juiste maar wie kan er nog aan uit.??Mvg, Marc Gijsels

Berichten (1)

Eneco

Naar: M. G.

20/01/2023

Beste Marc,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Uiteraard dien je afgerekend te worden op basis van je correcte meterstanden. Om deze reden heb ik voor jou een correctie aangevraagd van je eindmeterstanden bij je netbeheerder op basis van je meterstanden van 16-7-2022. Ik bevestig je dat ze deze correctie hebben doorgevoerd en dat ik je oorspronkelijke correctiefactuur heb geannuleerd en een nieuwe opgemaakt met de gecorrigeerde meterstanden. In bijlage het annulatiedocument samen met je nieuwe correctiefactuur.Daarnaast bevestig ik je dat ik de administratieve kost van 20Eur heb geannuleerd voor jou. Naar aanleiding van deze aanpassingen heb je op heden een openstaande saldo van 177,89Eur. Dit openstaande saldo omvat volgende 2 facturen:Slotafrekening 141270764302 29.06.2022 205,17 EURCorrectiefactuur 141011551539 20.01.2023 27,28- EURAlvast bedankt om dit bedrag van 177,89Eur te betalen opIBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/3100/20678+++.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomKlantendienst Eneco


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform