Terug

Eindfactuur gas

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

K. M.

Naar: Luminus

09/10/2025

Vorig jaar oktober 2024 sloot ik een contract af met luminus voor mijn gas en elektriciteit. De elektriciteit wordt maandelijks afgerekend , aangezien ik een digitale meter heb . Voor mijn gas heb ik dus nog een gewone teller en had ik een contract afgesloten volgens mijn verbruik het voorgaande jaar. Daar hadden ze mij een contract aangeboden / voorgesteld met een voorschotfactuur van 60€/maand , volgens mijn voorgaand verbruik. Nu heb ik een eindfactuur ontvangen met een opleg van 855€ extra bovenop al mijn voorschotten die ik correct heb betaald. Dit is dus eigenlijk maal twee over het ganse jaar. Dan heb ik contact opgenomen met luminus, maar daar konden ze mij de eerste maal niet helpen . Nadien heb ik contact opgenomen met de vreg en daar vertelden ze mij ook dat dit niet normaal is en gaven ze mij het voorstel , om dit bedrag voorlopig niet te betalen , maar over te schakelen naar een andere energieleverancier, zodat ik opnieuw de meterstand zou moeten doorgeven en luminus een nieuwe slotfactuur te moeten aanmaken. In de hoop dat ze dan de fout zouden opzoeken of vinden. Vandaag kreeg ik opnieuw de factuur van Luminus aangeboden van 855€. Ik heb opnieuw gebeld naar Luminus en vandaag werd ik doorgestuurd naar dienst Facturatie. Daar hebben ze alles doorgenomen en zien ze dat de doorgegeven meterstanden kloppen met wat ik heb doorgegeven en zien ze ook dat mijn verbruik lager is dan de voorbije jaren. De uitleg die ik nu krijg van Luminus is dat fluvius en de overheid meer vragen en dat ik daar contact moet opnemen. Daar heb ik dan gezegd dat ik met Luminus een contract ben aangegaan en niet met fluvius en de overheid. Ondertussen heb heb ik ook met fluvius contact opgenomen en ook zij zien dat mijn verbruik lager is dan voorgaande jaren. Daar raden ze mij aan om een klacht in te dienen , om dit verder te bekijken of dit allemaal klopt. Aangezien ik lid ben van testaankoop probeer ik dus via deze weg te kijken of ik iets kan doen aan die eindfactuur . Moet ik deze betalen , of kan dit alsnog bekeken worden of deze factuur klopt

Berichten (1)

Luminus

Naar: K. M.

13/10/2025

Beste Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een antwoord via e-mail op 13.10.2025. Mogen wij u vriendelijk vragen om uw klacht via de website van TestAankoop positief af te sluiten. Voor verdere vragen kan u steeds terecht bij onze medewerk(st)er via het e-mailadres dat u ontving. Zij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 9 oktober 2025 14:30 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Eindfactuur gas ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

Bemiddeling door Testaankoop 20 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform