Terug

Eindbestemming trein werd geannuleerd terwijl we erop zaten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. J.

Naar: NMBS

08/03/2024

Beste,Ik bestelde gisteren een treinticket, heen- en terugreis, van Oostende naar Antwerpen centraal. Ik bestelde mijn ticket om 16.45 aan de kiosk in het station. De trein vertrok om 17:10 in Oostende. De trein was om te beginnen veel te klein voor het aantal passagiers dus we zaten allemaal opeen gepropt in deze overvolle trein.Alles verliep vrij vlot tot we aankwamen in station Sint-Niklaas. Daar kregen we te horen dat er vertraging was en we niet konden vertrekken. Meer informatie werd ons eerst niet gegeven, na enige tijd werd ons meegedeeld dat dit door spoorlopers kwam en we even moesten wachten. Een 20-tal minuten later konden we gelukkig terug vertrekken. Nadien kwamen we aan een gesloten sein te staan en stonden we opnieuw stil waardoor de vertraging enkel maar opliep.Eindelijk konden we opnieuw vertrekken en kort nadien kregen we via de intercom te horen dat de trein niet ging verder rijden tot eindbestemming maar ging stoppen in Antwerpen Berchem.Dit tot grote frustratie van mij, mijn medereiziger en de hele wagon. Geen alternatief werd echt meegeven, er werd niets voorzien voor ons aanzienlijk ongemak en het was duidelijk dat wij, de betalende reiziger, maar ons plan moesten trekken.Ik stapte dan maar uit in Berchem en heb daar dan nog een extra tram moeten nemen om toch maar op mijn bestemming te geraken.Ik vertrok meer dan op tijd in Oostende, nam de trein omdat ik rustig en comfortabel wilde reizen maar dit was alles behalve. Doordat de trein zonder pardon werd afgelast ben ik meer dan uur te laat toegekomen op mijn afspraak terwijl ik anders een half uurtje te vroeg ging zijn!Je betaalt 43,60 (!!) voor een treinrit heen en terug en je hebt enkel maar miserie. Wat een leuke avond moest worden werd een opeenstapeling van frustraties en plannen die grotendeels in het water vielen.Ik vind dit heel erg spijtig want de dag van vandaag is met de trein reizen duidelijk alles behalve goedkoop en kan er blijkbaar niet meer gerekend worden dat je op je bestemming geraakt.Hierdoor betaalde ik niet enkel het ticket voor de trein die 43,60 euro was maar nog eens een extra tramticket van 2,50 euro.Voor mijn heel erg groot ongemak, veroorzaakt door de ontoereikende dienstverlening, vind ik het maar logisch en fair dat mij een compensatie voorzien word. Ik zou als compensatie toch graag mijn treinticket en mijn tramticket terugbetaald zien want dit was alles behalve ok.Alvast heel erg bedankt.

Berichten (2)

A. J.

Naar: NMBS

28/03/2024

Beste,Zou mijn klacht al bekeken zijn?MvgArianna

NMBS

Naar: A. J.

29/03/2024

Beste mevrouw JonckheereAls bijlage bij deze mail vindt u ons antwoord terug.Met vriendelijke groeten,EmmaCustomer care officerNMBS Marketing SalesCustomer Care National02 6062114 www.belgiantrain.be10-14 B-CP.104 Hallepoortlaan 40, B-1060 BrusselAls NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'.Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie*** IRecNo:[] SrvReqNo:[82375766] SubjNo:[26704269]: Deze lijn niet verwijderen aub ***


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform