Terug

Eindafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. T.

Naar: Eneco

23/11/2023

Beste,Gezien we zijn zijn overgestapt naar een andere energieleverancier, maakte Eneco een energieafrekening op van over de 1000 euro.Er is bij hun een fout gebeurd bij de voorschotfacturen, waarbij we halverwege het jaar tot 2x toe een terugbetaling krijgen, maar nu de deksel op onze neus krijgen. 1000 euro?? Dit is heel veel geld voor een gewoon gezin, tweeverdieners, we moeten maandelijks pitsen om rond te komen, trachten kleine bedragen te sparen om hopelijk toch een vakantie of uitstap te kunnen doen en door hun toedoen, valt dit in duigen. schandalig... ze geven geen gedetailleerde afrekeningen, dus hoe weet ik überhaupt dat ze niet frauderen en deze info wel correct is. Een gewoon gezin kan zo een zaak nooit winnen zo een groot bedrijf, maar hoeveel gezinnen komen hierdoor niet in financiële problemen. Schandalige fouten voor zo een groot bedrijf, met grote gevolgen voor de hardwerkende mens!

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. T.

10/12/2023

Beste Michel,We hebben je klacht recent ontvangen via testaankoop in verband met je jaarafrekening.Uit nazicht zie ik dat we oorspronkelijk een voorschotfactuur hadden gestuurd van 219,38Eur in januari 2023. Daarna is je voorschotbedrag verlaagt naar 10Eur en 30Eur per maand. Vanaf augustus 2023 was dit voor verhoogt. Op 21-11-2023 hebben we dan je afrekeningen opgemaakt en diende er bijbetaald te worden omdat je voorschotbedrag te laag was ingesteld. In bijlage een kopie van je afrekeningen.Op 23-11-2023 hebben we een afbetalingsplan opgemaakt voor jou in 8 schijven zodat het openstaand saldo gespreid kan afbetaald worden. In bijlage een kopie van dit afbetalingsplan.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform