Terug

Eindafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. S.

Naar: ELEGANT

27/01/2023

Beste,Ik kreeg een eindafrekening van Elegant van +/- €1500 via mail voor elektriciteit en gas. Vermits ik het voorbije half jaar regelmatig bij mijn vriend ben gaan logeren en ik mijn meterstanden niet heb moeten doorgeven is dit een schatting, waardoor ik graag een eindafrekening had ahv mijn meterstanden. Ik heb gebeld naar Elegant, mijn meterstanden telefonisch doorgegeven en ik ging een nieuwe afrekening ontvangen ahv deze meterstanden en de domiciliëring voor de €1500 ging 'on hold' gezet worden. Dit was op 19 december 2022. Ik kreeg geen nieuwe afrekening waardoor ik opnieuw belde. Wederom had ik contact met een telefonist, die me aangaf een mail naar hem te sturen met de meterstanden. Dit deed ik, maar opnieuw kreeg ik geen nieuwe afrekening. Intussen zag ik dat de afrekening van €1500 klaarstond bij de bank om via domiciliëring overgeschreven te worden. Deze heb ik onmiddelijk geblokkeerd. Een derde maal belde ik naar Elegant en heb nogmaals mijn meterstanden doorgegeven, gevraagd om een nieuwe eindfactuur, gevraagd om de domiciliëring op te heffen en via post de overschrijvingen voortaan te ontvangen en ahv de nieuwe eindfactuur ook een nieuw voorschotfactuur te berekenen, want deze bedroeg intussen €285 ipv €105. Ook na dit telefonisch contact zag ik een nieuwe domiciliëring klaarstaan van €285 voor maandelijk voorschot. Daarna heb ik nog een mail verstuurd naar de klantendienst van Elegant met dezelfde vraag. Ook hier werd geen gehoor aan gegeven. Na verschillende keren telefonisch contact op te nemen en meerdere mails te sturen, komt er geen enkele reactie om een berekening te maken ahv mijn meterstanden. De domiciliëringen blijven gewoon doorlopen, dus ik laat deze dan ook geblokkeerd staan, zolang ik geen nieuwe eindfactuur heb ontvangen.Wat moet ik doen zodat dit eindelijk in orde wordt gebracht?Mvg,Anouchka Springael


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform