Terug

Eindafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: TotalEnergies

10/10/2022

Beste,Van 1 juni 2021 tot 1 juni 2022 heb ik een contract gehad bij Total Energies (bij start van het contract was dit Lampiris).in augustus 2022 heb ik hiervan de eindafrekening van Gas ontvangen. Ik kan deze echter onmogelijk als leek controleren door gebrek aan transparantie. Ik heb hen meermaals gevraagd om verduidelijking, maar de antwoorden blijven naast de kwestie.Ik ben dit contract aangegaan na simulatie van dit contract op mijnenergie.be.Ik ging ervanuit dat dit een vast contract was, zoals ik het steeds afsluit, maar daarin heb ik me blijkbaar vergist.In mijn contract staat dit niet duidelijk vermeldt, dus is mijn frank ook niet gevallen...Alleszins ging ik dus uit van een vaste tarief van 2.98 eurocent/kWh met een promo van -1.37 eurocent/kWh. Dit geeft 1.61 eurocent/kWh *30.994,08 kWh = 499 euroTaksen en heffingen erbij: 69.01 euro voor gasReeds betaalde voorschotten: 1561.18 euroDe afrekening zou dan ook in ons voordeel moeten zijn: - 993,17 euro.Zeker gezien de energieprijzen en de oorlog pas vanaf maart zijn ontspoord, hadden wij voor deze afrekening niet verwacht dat wij uberhaupt zouden moeten bijbetalen. Hier heeft Lampiris/Totalenergies ook nooit meldingen van gegeven.Waar wij ons ook nog vragen bijstellen, is:* Gezien het verbruik volgens mijn digitale meter niet 100% overeenkomt met hun verbruik, stel ik mij vragen bij de correctheid van alle cijfers en prijzen op hun afrekening.* Zij passen maandelijks hun tariefkaarten aan.Goed, maar dan wens ik als klant hier ook maandelijks van op de hoogte gesteld te worden. Zij verwijzen in hun mails nu naar 'mijn klantenzone', maar na veel zoeken vinden wij hier alsnog geen tariefkaarten terug. Deze vinden we gelukkig wel op mijnenergie.be, maar is weer een groot gebrek aan transparantie, waardoor ik hun afrekening niet kan aanvaarden.*Ze afrekening gaat uit van 3maandelijkse afrekening.We hebben hier nu al enkele keren naar gevraagd, waarom dat niet dagelijks of in het slechtste geval maandelijks wordt afgerekend. Zij zeggen dat sommige contracten maandelijks zijn, sommige 3maandelijks. Dit staat echter nergens op papier en kunnen ze ons niet voorleggen. We zijn het er dan ook niet mee eens, gezien ze daarbij 3 maanden afrekenen aan de duurste gasprijs, namelijk deze van januari.Nog een gebrek aan transparantie.* Waarom wordt de gas wel afgerekend en de elektriciteit niet? Ook daar verwachten we niet te moeten opleggen, maar geld terug te krijgen omwille van onze zonnepanelen.Als ze dit duidelijker hadden gecommuniceerd en open en eerlijk in zijn, hebben wij geen probleem om deze factuur te betalen. Echter geven zij geen sluitende antwoorden, waardoor wij geen vertrouwen hebben in de correctheid van de afrekening.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform