Terug

eindafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: ELEGANT

09/12/2020

Ben veranderd van energieleverancier via groepsaankoop Provincie Oost-Vlaanderen. Daar de meteropname ieder jaar gebeurt in oktober en ik zonnepanelen heb die voorzien in mijn volledige electrieciteitsbehoefte had ik de wissel aangevraagd voor 1/11/2020. Begin oktober werd mij gevraagd mijn meterstand door te geven , wat ik ook deed en dit werd gevolg door een afrekening voor 340 dagen en een overschot van electriek van 251Kwh ,dus een verbruik van 0 kwh werd aangerekend. Op 1/11/2020 moest ik opnieuw mijn meterstand doorgeven en dit resulteerde in een bijkomende factuur voor 26 dagen een een aanrekening van 71kwh. Dit klopt toch niet volgens mij, ik heb op jaarbasis toch een negatief verbruik van 180kwh. Ik heb dit gemeld aan Elegant en gezegd dat ik niet akkoord ga met de aanrekening van 71kwh daar mijn contrakt een looptijd heeft van 1 Jaar en dus ook per jaar moet afgerekend worden (heb ook mijn domiciliering stopgezet zodat 2de factuur niet betaald werd), Elegant heeft mij teruggemaild dat dit normaal is en de fout is van Fluvius en ik heb ondertussen ook al een bericht gekregen dat de faktuur moet betaald zijn voor 21/11 of dat er anders bijkomende kosten zullen aangerekend worden. Is dit normaal? En is daar iets tegen te doen?grtsLuc deconinck


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform