Terug

Eindafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Water-link

23/10/2019

Zie historiek hieronder aubZP15014238 Nieuwe aanvraag: Info Meterstand - 056796Inbox xKLANT@water-link.be di 22 okt. 15:40 (22 uur geleden) aan mijGeachte heer Vermeulen Bedankt voor uw bericht. Wij begrijpen dat u een totale berekening heeft gedaan van alle betalingen die u heeft gedaan naar water-link. Echter dient u de facturatie zo te bekijken: U heeft na de opstart van uw contract (dd 10.03.2019) 2 x een voorschotfactuur betaald van 35€.Na deze 2 voorschotten hebt u op 21.10.2018 een jaarlijkse afrekening ontvangen voor de periode 10.03.2018 tem 18.10.2018, waarin deze voorschotten ook reeds verrekend zijn.Hierin zal u ook zien dat er geen waterverbruik was in deze periode.Voor de nieuwe periode dd 19.10.2018 tem 20.08.2019 waarvan u de factuur op 27.08.2019 heeft ontvangen, wordt er niet meer gekeken naar de betalingen voor 19.10.2018.U heeft in deze periode 3x 28€ betaald (84€) en betaalt nu de afrekening voor deze periode. Dit gaat uiteraard niet enkel over uw verbruik van 1m³ maar ook het vastrecht, waarover mijn collega hieronder ook sprak. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren.Met vriendelijke groetenKelly K. • customer service officer • Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen • www.water-link.be Oorspronkelijke tekstVan: Marc Vermeulen [marcvermeuln@gmail.com]Aan: KLANT@water-link.beCC: Verzonden: 20.10.19 12:34:21Onderwerp: Re: ZP // 15014238 Nieuwe aanvraag: Info Meterstand - 056796Geachte,Dus zal Water-Link ons effectief 183,79€ aanrekenen voor 1000L water..Niet akkoord , gelieve te herberekenen en onze creditnota op te stellen aub.Bij niet-opvolging gaat dit dossier naar de ombudsdienst en juridische dienst Test Aankoop.Mvg,Marc Vermeulenio Erven VlaeminckOp ma 30 sep. 2019 om 07:40 schreef [KLANT@water-link.be]: Beste heer Vermeulen, Bedankt voor uw bericht. U heeft een actief contract gehad voor meternummer 145313 van 19/10/2018 t.e.m. 20/08/2019. Het verbruik voor 1m³ water schommelt inderdaad tussen de 3,5€ en de 7€. Hierbij worden er nog vastekosten gerekend vastrecht per wooneenheid en per gedomicileerde een totaal van 43,32€, ook gemeentelijke en bovengemeentlijke bijdrage (distrubutiekosten) een totaal van 43,96€. Dit geeft een totaal van 92,52€ waarvan u tussentijdse al 84€ betaalde. Deze factuur werd correct gefactureerd. Zijn er nog vragen, horen wij deze graag. Steeds tot u dienst. Met vriendelijke groeten Vicky • customer service officer • Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen • www.water-link.be Oorspronkelijke tekst Van: marcvermeuln@gmail.com Aan: U00000022476 [marcvermeuln@gmail.com] CC: Verzonden: 24.09.19 13:09:46 Onderwerp: Nieuwe aanvraag: Info Meterstand - 056796 Waterlink Nieuwe aanvraag: Info Meterstand 24/09/2019 13:08 Uw vraag Klantgegevens Klantnummer : 45022069 Watermeternummer : 145313 Voornaam : Marc Naam : Vermeulen E-mailadres : marcvermeuln@gmail.com Telefoonnummer / GSM-nummer : +32497440372 Straat : T.V.Cauwenberghslei Nr. : 59 Postcode : 2900 Gemeente : Schoten Land : België Uw vraag Uw vraag : Geachte, Bij de aanvang vd renovatiewerken aan dit pand werd met Water-Link telefonisch het voorlopig forfait bepaald : 35€ per kwartaal zodat we zeker een credit zouden realiseren daar we amper water nodig hadden tijdens de renovatie. En jawel , van meterstand 380 naar 381 dus een totaal verbruik van 1000L water op 1,5 jaar tijd. De tussentijdse forfaits : 35+35+21,27+28+28+28+nu een eindfactuur van 8,52€ ? Een grapje ? Ik heb in totaal 3 gebouwen in beheer en 2 privé panden , de tarieven voor 1000L water variëren tss 5,5 en 7€ , ALLE kosten inbegrepen. En nu moeten we totaal van 183,79€ betalen !? Zeer graag uw herberekening en dikke creditnota aub. Alvast dank voor uw opvolging. Mvg, Marc Vermeulen io Erven Vlaeminck

Berichten (3)

Water-link

Naar: N. V.

31/10/2019

Geachte heer Vermeulen,Wij hebben uw bericht via Test-Aankoop goed ontvangen.Om u een optimale dienstverlening te garanderen hebben wij voor u een klacht met dossiernummer  300149966  opgemaakt.Vastrecht is een vaste bijdrage die u betaalt, onafhankelijk van het verbruik. Deze dekt een gedeelte van de kosten voor het beheer en het onderhoud van het leidingennetwerk, de saneringsinfrastructuur en de administratieve verwerking van uw gegevens. De rest van de kosten wordt betaald via de variabele prijs, die berekend wordt op basis van uw verbruik.Volgens de Europese Kaderrichtlijn Water betaalt iedere watervervuiler een bijdrage voor de opvang, afvoer en zuivering van afvalwater. Het principe is: de vervuiler betaalt.De aanrekening van die bijdrage gebeurt op twee niveaus:Gemeentelijke saneringsbijdrage of -vergoedingHet netwerk van riolen en grachten zorgt voor de afvoer van ons afvalwater. Die zijn de verantwoordelijkheid van de steden en gemeenten. Daarom is het tarief van de saneringsbijdrage voor afvoer afhankelijk van uw woonplaats. Voor de berekening van uw bijdrage vermenigvuldigen we dat tarief met uw verbruik.Bovengemeentelijke saneringsbijdrage of -vergoedingVia de riolen gaat ons afvalwater naar de zuiveringsinstallaties van Aquafin. Die geven het - na zuivering - terug aan de natuur. De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) coa¶rdineert dat proces - op bovengemeentelijk niveau. Het tarief van de saneringsbijdrage voor zuivering is daarom in alle Vlaamse gemeenten gelijk. Voor de berekening van uw bijdrage vermenigvuldigen we dat tarief met uw verbruik.U kan steeds onze tarieven en tariefsturctuur, dewelke per 01.01.2016 uniform voor elke waterleverancier in Vlaanderen geldt, op onze website terugvinden.  s:water-link.be/antwerpenUit nazicht blijkt dat de reeds door u ontvangen afrekening correct is en verzoeken u spoedig over te gaan tot betalen.Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit schrijven kan u ons per kerende e-mail contacteren. Na 14 kalenderdagen zullen wij onder voorbehoud van een reactie, dit dossier sluiten.Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd en fijn weekend gewenst.Met vriendelijke groetenStéphanie   customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be          m: klachtenbox@test-aankoop.be [mailto:klachtenbox@test-aankoop.be]ensdag 23 oktober 2019 14:08To: Postbus MKTSubject: Klacht: Eindafrekening (CPTBE00751361-96)  U hebt een klacht ontvangen van NESTOR VERMEULEN Beheerd via    Over ons Eindafrekening WATERLINKNaam van de klant NESTOR VERMEULEN Referentie van de  klant Nummer van identiteitskaart of paspoort: 592-9289079-52 Beschrijving van de klacht Zie historiek hieronder aub ZP15014238 Nieuwe aanvraag: Info Meterstand - 056796 Inbox x KLANT@water-link.be di 22 okt. 15:40 (22 uur geleden) aan mij Geachte heer Vermeulen Bedankt voor uw bericht. Wij begrijpen dat u een totale berekening heeft gedaan van alle betalingen die u heeft gedaan naar water-link. Echter dient u de facturatie zo te bekijken: U heeft na de opstart van uw contract (dd 10.03.2019) 2 x een voorschotfactuur betaald van 35Eur. Na deze 2 voorschotten hebt u op 21.10.2018 een jaarlijkse afrekening ontvangen voor de periode 10.03.2018 tem 18.10.2018, waarin deze voorschotten ook reeds verrekend zijn. Hierin zal u ook zien dat er geen waterverbruik was in deze periode. Voor de nieuwe periode dd 19.10.2018 tem 20.08.2019 waarvan u de factuur op 27.08.2019 heeft ontvangen, wordt er niet meer gekeken naar de betalingen voor 19.10.2018. U heeft in deze periode 3x 28Eur betaald (84Eur) en betaalt nu de afrekening voor deze periode. Dit gaat uiteraard niet enkel over uw verbruik van 1m ³ maar ook het vastrecht, waarover mijn collega hieronder ook sprak. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren. Met vriendelijke groeten Kelly K. customer service officer Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen www.water-link.be Oorspronkelijke tekst

N. V.

Naar: Water-link

15/11/2019

Geachte, dit antwoord had ik al eerder van Water-Link ontvangen waarvoor geen akkoord. ruim 180€ betalen voor 1000L waterverbruik is niet correct. Ik vraag Test Aankoop juridische dienst de eindafrekening te controleren.Mbg, Marc Vermeulen

Water-link

Naar: N. V.

19/11/2019

Beste meneer Vermeulen,Wij hebben uw schrijven dd. 15.11.2019 goed ontvangen.Op 31.10.2019 om 15:31 uur   ontving u reeds een antwoord inzake dit dossier.  Wij vertrouwen erop dat we u, met deze mail, voldoende informatie hebben gegeven en sluiten hierbij het dossier.Met vriendelijke groetenVildan   customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform