Op 24 juli heb ik na 2 telefoongesprekken met Luminus inzake de betreffende eindafrekening te protesteren alsook een mail verzonden naar hun klachten dienst.Nu 26 dagen later zijn er plotseling 2x extra aanmaningskosten bijgerekend, en gaan ze over tot invordering van deze eindafrekening. Terwijl er telefonisch beloofd werd dat de factuur op hold werd gezet tot wij ene gesprek hebben gehad met hun ombudsdienst, zij zouden ons contacteren. Tot op heden geen gehoor gekregen hiervoor.Wij hadden een vast energie contract ondertekend bij Essent lang geleden, Luminus nam een goed jaar geleden Essent over en verzekerde ons via een schrijven dat en het contract en de voorwaarden van ons oude contract behouden gingen blijven. Op deze eindafrekening is ons contract voor elektriciteit eenzijdig door hen gewijzigd met prijzen van oktober 2022 en voor de gas in april 2023. Wij hebben nergens gevraagd om ons contracten aan te laten passen, en bij onze eindafrekening in 2022 stond er duidelijk in de begeleide brief dat door een aanpassing van de voorschot factuur wij geen verrassingen gingen zien in 2023.De eindafrekening in 2023 is bijna evenveel dan wat onze voorschotten betrof, en als we dieper zien op de factuur zien we dat de energieprijs voor elektriciteit verzevenvoudigd en voor gas meer dan vertienvoudigd werd.Wij gaan dus ook niet akkoord met deze eenzijdige aanpassing van ons vast contract dat we indertijd bij Essent hadden afgesloten, en nu Luminus enkel langs hun zijde hebben aangepast.We verbruikten beduidend minder energie dan in 2022, aangezien wij 2 maanden niet thuis geleefd hebben, pasten onze thuissituatie aan om minder energie te gaan verbruiken, om zo zoals jaarlijks bij de eindafrekening van het 12 maanden voorschotten te betalen, geen extra kosten te moeten hebben op onze energiefactuur.Wij staan open voor een betaling van de gebruikte energie aan de correcte waarden die wij indertijd ondertekend hebben en niet aan de aangepaste contracten die Luminus ons nu voorschotelde.