Terug

Eindafrekening na 3 jaar herroepen door MEGA

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Mega

19/01/2024

Beste,ik was van 01/08/2020 t.e.m. 31/07/2021 klant bij MEGA. Het slotfactuur voor elektriciteit(MEGA moest 200,54€ terugbetalen) werd gedaan op 6/9/2021.En daarmee dacht ik van deze leverancier vanaf te zijn. Jammer genoeg niet!Gisteren 18/01/2024 kreeg ik plots een resem mails. Eerst en vooral werd het originele factuur geannuleerd en gevraagd om dit bedrag terug te storten. Dit zou komen omdat we vanaf 17/12/2020 zonnepanelen hebben en dat MEGA pas nu hierover informatie gekregen heeft. Meer dan 2 en half jaar later dus!!Dan werd er nog 2 facturen gestuurd. Eén waar ik 233,87 € moet betalen, voor de periode 17/12/2020-31/7/2021 en een tweede factuur waar ik 215,02€ terug krijg voor de periode van 1/08/2021 t.e.m. 16/12/2020. Er is geen meterstand trouwens opgenomen dus het verbruik is gewoon geschat.Dit kan toch niet? Is er geen verjaringstermijn? Hoe kunnen deze gegevens nog überhaupt gecontroleerd worden?

Berichten (3)

Mega

Naar: S. V.

19/01/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 19 jan 2024 13:03 CETBeste,Bedankt voor uw reactie.U bent helaas 1 van de vele klanten die een rechtzetting ontvingen van afrekeningen die reeds enige tijd geleden opgemaakt werden.Normaal gezien worden de meterstanden wel genoteerd en gebruikt door de netbeheerder op het moment dat de aanmelding van de zonnepanelen opgesteld wordt.Wat een verjaringstermijn betreft, is ons legal-departement zich hierover nog aan het buigen (aangezien het om een aanpassing van technische gegevens gaat). Voor een herziening in verbruiksgegevens is de termijn minimum 3 jaar, wat mij doet vermoeden dat de aanpassing van deze facturen nog wel binnen de termijn valt (de afrekening in kwestie dateerde immers van 6/9/2021).We begrijpen dat dit geen aangename situatie is, maar het gaat enkel om een kost die bij een tijdige verwerking en registratie ook zou aangerekend zijn.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LD6GX1-1RP1J]

S. V.

Naar: Mega

02/02/2024

Beste,heeft u ondertussen al een antwoord van het legal department over de verjaringstermijn van deze facturen, meer bepaald bij de aanpassing van technische gegevens?Met vriendelijke groeten, Stijn Van de Rijck

Mega

Naar: S. V.

05/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 5 feb 2024 09:08 CETBeste,Bedankt voor uw reactie.We hebben inderdaad antwoord ontvangen. De verjaringstermijn hiervoor is 5 jaar, zoals te vinden in artikel 2277 van het Burgerlijk Wetboek. Aangezien onze correcties maximaal tot 2021 teruggaan, zijn al deze correcties binnen de wettelijke termijn.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[W52Z4G-D15W2]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform