Terug

Eindafrekening gas en elektriciteit LUMINUS

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. N.

Naar: Luminus

27/11/2023

Mijn jaarafrekening is volgens mij (hopelijk) fout. Mijn verbruik is de afgelopen jaren gelijklopend en zo betaalde ik in 2021 387 euro voor E en 875 euro voor G. In 2022 betaalde ik 347 euro en 770 euro voor G. Al jaren klant bij LUMINUS. Mijn afrekening voor 2023 is 1031 euro voor E en 3828 euro voor G. Ik zal deze afrekening meesturen. Mijn verbruik is zeer laag gezien ik bijna nooit thuis ben en toch is deze laatste afrekening buiten proportie. In 2022 kreeg ik zelfs een creditnota van 509 euro (Green Fix) en in 2021 moest ik 116 euro betalen. In mei ben ik op advies van LUMINUS overgeschakeld naar COMFY. Klopt dit wel en heeft LUMINUS misschien een fout gemaakt? Zo heb ik ook eens een simulatie gedaan bij MIJNENERGIE en kom ik op 1441 euro voor G en 588 euro voor E een heel verschil toch. Kan u mij adviseren of meedelen wat ik best kan doen. Ik ben alleenstaande, gepensioneerd en zeer weinig in mijn woning aanwezig en toch deze afrekening. Dank alvast. Ik heb ook melding gedaan bij de OMBUDSDIENST VOOR ENERGIE en bij LUMINUS krijg ik lik op stuk. Mijn familie betaalde veel minder en dit is bijvoorbeeld een gezin met vier en geen zonnepanelen, een jacuzzi enzovoort. Mijn eindafrekening is buiten proportie en er werd mij ook nooit meegedeeld dat mijn eindafrekening zo duur zou uitvallen. Zelfs na mijn telefoongesprek in mei werd er overgeschakeld van Green Fix naar Comfy omdat volgens de telefonist dit voor mij goedkoper zou zijn.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform