Terug

Eindafrekening gas en elektriciteit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: ELEGANT

09/05/2022

Beste, Op 14/01/2022 gaf ik via Fluvius de meterstanden door. Hiervan kreeg ik via mail de bevestiging. Op zondag 08/05/2022, dus bijna 4 maanden later kreeg ik van mijn energieleverancier Elegant de eindfaktuur. Waarom duurt dat zo lang ? Ik heb een vast contract met looptijd van 1 jaar startend op 01/08/2021 wat inhoudt dat de tarieven en vaste vergoedingen niet veranderen. Dat is bij de afrekening niet het geval. Ik sloot een contract af met de volgende tarieven : piek electriciteit 10.20 cEuro/kWh, dal electriciteit 9.20 cEuro/kWh, piek gas 10.20 cEuro/kWh, dal gas 9.20 cEuro/kWh. Op de afrekeningsfaktuur zijn de tarieven bijna verdubbeld !!! piek elektriciteit 19.96 cEuro/kWh en dal 17.18 cEuro/kWh, voor gas 9.38 cEuro/kWh. Ook de vaste vergoeding van 75 Euro werd verhoogd naar 77.31 Euro. Ik kan dus niet akkoord gaan met deze afrekening en vraag een rechtzetting. Met beleefde groeten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform