Beste, Op 14/01/2022 gaf ik via Fluvius de meterstanden door. Hiervan kreeg ik via mail de bevestiging. Op zondag 08/05/2022, dus bijna 4 maanden later kreeg ik van mijn energieleverancier Elegant de eindfaktuur. Waarom duurt dat zo lang ? Ik heb een vast contract met looptijd van 1 jaar startend op 01/08/2021 wat inhoudt dat de tarieven en vaste vergoedingen niet veranderen. Dat is bij de afrekening niet het geval. Ik sloot een contract af met de volgende tarieven : piek electriciteit 10.20 cEuro/kWh, dal electriciteit 9.20 cEuro/kWh, piek gas 10.20 cEuro/kWh, dal gas 9.20 cEuro/kWh. Op de afrekeningsfaktuur zijn de tarieven bijna verdubbeld !!! piek elektriciteit 19.96 cEuro/kWh en dal 17.18 cEuro/kWh, voor gas 9.38 cEuro/kWh. Ook de vaste vergoeding van 75 Euro werd verhoogd naar 77.31 Euro. Ik kan dus niet akkoord gaan met deze afrekening en vraag een rechtzetting. Met beleefde groeten.