Beste,Wij hebben een contract voor gas en elektriciteit bij Luminus. Begin maart hebben wij de afrekening voor gas (waarvoor wij moesten bijbetalen) gekregen, maar nog niet voor de elektriciteit (waarvoor we gaan terugkrijgen).Hierdoor hebben wij contact genomen met luminus op 23/03. In een 1ste reactie zeggen zij ons, dat de gegevens ivm de meterstand nog niet is doorgekomen van Fluvius. En dat het probleem zich bij Fluvius bevind. Hierdoor bellen wij naar Fluvius, waar ons verteld word, dat de meterstanden van gas en elektriciteit samen zijn doorgestuurd naar Luminus op 01/03. Wij nemen terug contact op met Luminus op 23/03, waar men nog steeds zegt, geen gegevens te hebben ontvangen, maar zij gaan de gegevens terug opvragen. Ze vragen ons om geduld uit te oefenen. Op 01/04 nemen wij terug contact met Luminus, en wederom zeggen ze ons, dat zij nog geen gegevens hebben ontvangen van Fluvius. Zij maken een spoeddossier op en vragen ons 14 dagen later terug te bellen indien er geen afrekening komt.Op 17/04 nemen wij terug contact op met Luminus, waar men ons verteld, dat de meterstanden van gas en elektriciteit inderdaad samen bij hun zijn toegekomen, maar dat het probleem zich voordoet bij hun administratie. Zij maken een klacht op tegen hun interne dienst betalingen, en vragen ons om nog enkele weken geduld te hebben. Op 05/05 nemen wij terug contact op met Luminus, omdat wij nog steeds geen afrekening hebben gehad. Er word ons terug verteld, dat zij geen meterstand van de elektriciteit hebben ontvangen. Nadat ik onze communicatie van de afgelopen weken vertel, is hun antwoord, dat zij niets kunnen doen en dat zij het gesprek gaan beeïndigen, zodat zij mensen kunnen verder helpen die wel geholpen willen worden.Tot en met februari 2023 konden wij ons verbruik zien op de pagina van Fluvius en Luminus. Vanaf maart, dus na het versturen van de meterstanden door Fluvius, konden wij enkel nog maar de meterstanden van het gas raadplegen op de site van Luminus en niet meer van de elektriciteit. Bij Fluvius kunnen wij beide meterstanden nog raadplegen.Voor de elektriciteit konden wij eind februari ook zien op de site van Luminus, dat er een terugbetaling zou gebeuren, omdat wij teveel aan voorschotten hebben betaald. Wij hebben nl. zonnepanelen liggen en hebben een thuisbatterij.Ondertussen blijven wij wel hoge voorschotten betalen voor elektriciteit, omdat wij deze niet kunnen aanpassen, en dit terwijl Luminus ons nog moet terugbetalen.Wij vragen dan ook, dat onze afrekening (en terugbetaling) van de elektriciteit eindelijk gebeurd. Want nu lijkt het er heel sterk op, dat Luminus wel graag geld int, maar eenmaal het moet terugbetalen, doet alsof het niet een hun ligt en zijn klanten van het kastje naar de muur stuurt.