Terug

Eindafrekening electriciteit komt maar niet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Engie

11/01/2024

Beste,Doorheen het jaar betaalde ik elke maan +-195€ aan voorschot voo gas en electriciteit. Dit komt neer op een totaal bedrag van 2090 (laatste maand werd niet megerekend) .Eind oktober 2022 ontving ik dan de eindfactuur maar enkel voor gas. Engie besloot dat mijn gas voorschot (van de 195) slecht 75€ was (geen idee warop dit gebaseerd is aangezien ik nooit keuze gekregen heb hiervoor). Ik moest opeens wel al een afrekening betalen van 586,63€ voor het gas van afgelopen jaar.Tot op heden heb ik nog steeds geen eindafrekening mogen ontvangen voor de electriciteit.Mijn huis heeft zonnepanelen heb en een baterij en ik heb een digitale meter voor gas en electriciteit.Ik weet dus prefect hoeveel ik moet terug krijgen voor het verbruik van dat jaar. Ja, terug krijgen, want ik weet dat ik zeer weining verbruik door omstandigheden heb dat jaar + de zonnepanelen hebben veel opgebrachte en het voorschot dat ik maandelijks betaalde was ook hoog.Ik heb al meermaals contact opgenomen met Engie via de chat en telefonisch maar ondanks dat blijven ze zeggen dat ze niet weten warom het zo lang duurt eer ik de eindafrekening krijg van de electriciteit. Maar mij vragen ze wel reeds afrekeningen van 586€ te betalen natuurlijk.We zijn zowiezo de maximum 6 weken tijd voorbij dat ze mij de eindfactuur moeten voorleggen voorbij (contract van electriceit isafgelopen ook op 31/10/2023). Wat kan ik doen? Naar mijn mening heb ik recht op bijkomende tegemoet koming. als ik niet tijdig betaal krijg ik uiteraard wel herinneringskosten aangerekend...

Berichten (3)

Engie

Naar: A. D.

11/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: jeudi 11 janvier 2024 10:11À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Eindafrekening electriciteit komt maar niet - (CPTBE01950574-01)Klacht - Eindafrekening electriciteit komt maar niet - (CPTBE01950574-01) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

A. D.

Naar: Engie

24/01/2024

Beste,We zijn nu 13 dagen verder en tot op heden heb ik nog geen antwoord ontvangen...

Engie

Naar: A. D.

30/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 24 janvier 2024 09:46À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Eindafrekening electriciteit komt maar niet - (CPTBE01950574-01)Klacht - Eindafrekening electriciteit komt maar niet - (CPTBE01950574-01) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform