Terug

eindafrekening bij stopzetting contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. G.

Naar: Eneco

09/11/2022

Eind augustus besloten wij te veranderen van energieleverancier en dus niet langer klant te blijven bij Eneco . Op 7 september krijgen wij bevestiging van Engie, onze nieuwe leverancier, dat ons contract gas en elektriciteit ingaat op 28 september. Zij doen verder het nodige. Bij nazicht van mijn Eneco-account eind september blijkt dat ons op 26 september (1 dag vóór de ingang van ons nieuw contract) nog een voorschotbedrag werd aangeboden. Onder het te betalen voorschotbedrag lees ik “voorschotbedrag niet van toepassing, je krijgt geen energie meer van ons” Op 19 oktober staat dit voorschotbedrag nog steeds op mijn Eneco-account alszijnde openstaand bedrag. Ik neem contact op met Eneco (CASE 11109204) met de vraag om gewoon onze eindafrekening te bezorgen zonder rekening te houden met dit nog aangeboden voorschotbedrag. Als antwoord krijg ik dat “men mij probeerde te contacteren (op mijn vast toestel?) en men mij niet heeft kunnen bereiken. In verband met het voorschot is het al aangepast naar leegstaand”???? Wat dit te betekenen heeft weet ik niet maar ik ging ervan uit dat het nu wel in orde zou komen. Op 4 november kijk ik terug mijn Eneco-account na (in de veronderstelling dat mijn eindafrekening al beschikbaar is) Ik zie dat er nu ook nog 20 euro aanmaankosten zijn bijgekomen waarvan ik ondertussen ook een papieren versie ontving Diezelfde dag bezorg ik Eneco terug een bericht (CASE11204483) met de vraag om nu gewoon onze eindafrekening te bezorgen, het heeft nu lang genoeg geduurd. Tot op heden kreeg ik hiervan enkel bevestiging van ontvangst, nog geen reactie. Naar mijn bescheiden mening ben ik niet verplicht een voorschotbedrag te betalen voor een maand waarin ik geen energie meer krijg van Eneco. Ons dan ook nog aanmaankosten willen laten betalen hiervoor is er gewoonweg los over.Sinds 2012 waren wij klant bij Eneco, niet één keer hebben wij laattijdig betaald. Ik wil dat dit circus NU ophoud en dat wij gewoon onze eindafrekening krijgen (zonder aanmaankosten uiteraard) Ik bezorgde vandaag een gelijkaardig schrijven ook aan Eneco (op de e-mailadressen service@eneco.be info@eneco.be, niet via het formulier op de website deze keer) Ik kreeg een bevestiging van ontvangst (CASE11219535) en een antwoord dat het behandelen van mijn vraag tot wel 4 weken kan duren :-(

Berichten (1)

Eneco

Naar: N. G.

25/11/2022

Beste Natascha,Bedankt voor je vraag in verband met je eindafrekening.Eerst en vooral onze excuses dat we deze niet eerder konden opmaken. Ik heb dit op heden voor jou in orde gemaakt. In bijlage kan je deze afrekening terugvinden. De voorschotfactuur die we op 26-9-2022 hadden opgemaakt was je voorschotfactuur van september. Deze is mee verrekend in je slotafrekening. De administratieve kost van 20Eur van 28-10-2022 heb ik voor jou geannuleerd. Het tegoed is vandaag teruggestort naar je rekeningnummerBE77001471455442.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomKlantendienst Eneco


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform