Terug

Eindafrekening 2021 niet correct

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. S.

Naar: Engie

13/01/2023

Beste,Zie onderstaande email die we naar Engie hebben verstuurd. Hierop komt totaal geen reactie. We nemen ondertussen al meer dan een jaar telefonisch contact op met Engie om ons probleem op te lossen, maar er gebeurt niets....We zijn ten einde raad en hopen dat via hier ons probleem opgelost geraakt zodanig dat we eindelijk een correcte jaarafrekening voor 2020 - 2021 mogen ontvangen en we het bedrag van 193,03 euro dat Engie ons verschuldigd is voor de periode 2021- 2022 mogen ontvangen.Beste,Laat me even het probleem kaderen:In december 2021 hebben we van Engie onze jaarafrekening voor 2020 - 2021 ontvangen. Groot was onze verbazing toen bleek dat we bijna 500 euro moesten betalen met een verbruik bijna identiek aan het jaar daarvoor en een vast contract. Na het grondig nakijken van deze afrekening hebben we toen opgemerkt dat er op deze afrekening prosumententarief en achterstallige maand afrekenIngen werden aangerekend die niet voor ons bestemd waren. Na verder onderzoek bleek dat de zonnepanelen en maandelijkse afrekeningen van onze buren (ook Engie klanten) op onze afrekening werden aangerekend. Toen contact opgenomen met Engie en volgens jullie zat het probleem bij Fluvius. Blijkbaar stonden de zonnepanelen van onze buren op ons adres geregistreerd. Dit werd door Fluvius recht gezet in januari 2022 en door hen aan jullie doorgegeven. Sindsdien hebben we al meermaals telefonisch contact met jullie opgenomen, (meer bepaald op 10/01/2022 - 22/02/2022 - 04/03/2022 - 30/05/2022 - 02/08/2022 - 31/08/2022 - 01/09/2022 - 19/10/2022 -15/12/2022) om onze foutieve jaarafrekening te herbekijken en aan te passen. Steeds kregen/krijgen we hetzelfde antwoord: we leggen uw dossier bovenaan en zullen het met prio behandelen. Er werd ons ook steeds gezegd dat de openstaande factuur bevroren werd (dus niet als openstaande schuld werd bekeken aangezien de fout bij jullie ligt en jullie voor een correcte factuur moeten zorgen). In december 2022 ontvingen we dan van jullie onze jaarafrekening voor 2021 - 2022. Volgens deze afrekening zou er 193,03 euro aan ons worden terug betaald. Dit klopt wel aangezien we tijdens deze periode aanzienlijk minder verbruikt hebben dan de voorbije jaren. Nadien een email ontvangen waarin jullie zeggen dat jullie deze 193,03 euro hebben afgehouden van ons openstaande schuld....???????Meer dan een jaar vragen wij aan Engie om onze foutieve jaarafrekening van 2020-2021 aan te passen. Meer dan een jaar krijgen wij te horen dat dit met prio zal gedaan worden en we ons geen zorgen hoeven te maken over die factuur want dat deze bevroren is totdat er door Engie een correcte aangepaste factuur wordt opgesteld. Maar als we dan onze jaarafrekening voor 2021-2022 ontvangen in ons voordeel, blijkt er van die bevroren vorige factuur niet veel meer over te schieten en kunnen jullie wel snel handelen om het bedrag in ons voordeel in te houden....Ik richt mij nu via deze weg tot jullie om dit probleem asap op te lossen want telefonisch lukt het blijkbaar niet en op de Engie site vind ik ook geen andere contactgegevens/email adressen terug aan wie ik mij kan richten met dit probleem. Al meer dan 13 jaar trouwe Engie klant, maar de laatste13 maanden absoluut geen tevreden klant.....Vriendelijke groeten

Berichten (4)

Engie

Naar: K. S.

16/01/2023

Beste mevrouw SmedtsTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 13 januari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

K. S.

Naar: Engie

16/01/2023

Beste, Al meer dan 14 maanden proberen we jullie te contacteren. Telefonisch, klacht naar jullie complaint dienst, klacht via de Federale ombudsdienst....en er gebeurt gewoon niets!Binnen een paar maanden verhuizen wij. Ik zou dus graag hebben dat er eindelijk actie wordt genomen en dat dit probleem asap wordt opgelost. Zoals reeds hierboven aangegeven, foutieve eindafrekening van 2021 annuleren, herbekijken en ons een juiste afrekening bezorgen. Het te goed van de eindafrekening van 2022 op onze rekening storten.Dankjewel.Vriendelijke groeten,Kathy

K. S.

Naar: Engie

16/01/2023

Beste,Vandaag alle facturen nog eens grondig doorgenomen. Hieronder vindt u de oplossing om ons probleem eindelijk op te lossen. Ik weet niet wat wij nog meer kunnen doen opdat u eindelijk eens actie onderneemt en ons probleem oplost ipv het te laten aanslepen...- Afrekening 2020 - 2021 (factuurnummer 708 089 500 181): deze factuur annuleren en een nieuwe, correcte factuur voor deze periode met de toen geldende tarieven en kosten aanmaken. Meterstanden op de factuur zijn correct, maar prosumententarief en andere zonnepanelen gerelateerde kosten dienen geschrapt te worden. Deze dienen aangerekend te worden aan onze buren (ook Engie klanten - huisnummer 33B). Zij hebben zonnepanelen liggen, wij niet! Fluvius heeft destijds hun zonnepanelen foutief geregistreerd op onze EAN nummer.- Afrekening 27/10/2021 - 19/12/2021 (factuurnummer 709 370 062 793): deze factuur werd door jullie opgemaakt nadat Fluvius zijn fout (foutief geregistreerde zonnepanelen op ons adres verwijderd) had rechtgezet. Ook op deze factuur wordt er ten onrechte prosumententarief aan ons aangerekend. Meterstanden zijn wel correct. Dit prosumententarief moet ook aan onze buren aangerekend worden. Deze factuur dus ook annuleren en vervangen door een nieuwe, correcte factuur met de toen geldende tarieven en kosten.- Afrekening 2021 - 2022 (factuurnummer 709 210 739 166): correcte factuur met correcte meterstanden. Het te goed van 193,03 euro op onze rekening storten.Onze buren genieten al sinds 2020 van alle voordelen van hun zonnepanelen en nu zouden wij moeten opdraaien voor alle nadelen (kosten) omdat Fluvius destijds een fout heeft gemaakt....die ondertussen al meer dan een jaar geleden door hen werd rechtgezet...Graag asap een reactie en een concrete oplossing. Vriendelijke groeten,Kathy

Engie

Naar: K. S.

01/02/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform