Terug

een uitschuiver van formaat voor Toyota Belgium

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Toyota Belgium

18/08/2023

Beste,Ik bestelde op 6 mei jl. een nieuwe Toyota Prius PHEV in de meest complete en enig mogelijke uitvoering Premium Plus met als enige mogelijke optie een metaalkleur. Uit diverse lectuur en testverslagen/videoreportages bij de persvoorstelling in Europa worden de wagens voorgesteld in Premium-uitvoering, inclusief panoramisch dak, stoelbekleding in leder (inclusief zetelverwarming- en koeling en geheugenfunctie), verwarmde achterzetels, 360° camera, premium geluidsinstallatie (8 luidsprekers). Tot vorige week nog vermelde (via de 360° interieurbeelden) ook de configurator op Toyota.be ondubbelzinnig voornoemde uitrusting.De wagen wordt in de week van 28 augustus verwacht bij de dealer in Turnhout. Wat blijkt nu, in België hebben de bestelde voertuigen géén lederen zetelbekleding (en dus ook géén koeling, géén geheugeninstelling), géén verwarmde achterzetels, géén premium geluidsinstallatie, géén 360° camera en evenmin een panoramisch dak. De configurator op de Belgische site is blijkbaar sinds deze week ook aangepast en laat idd géén lederen interieur meer zien, doch weidégelijk een panoramisch dak.Ik voel me dus letterlijk bekocht en sta met de rug tegen de muur. De dealer stelt me gerust dat, indien ik de auto niét in ontvangst neem, deze zonder probleem kan doorverkocht worden, wegens de té grote vraag kan de nieuwe Prius zelfs tijdelijk niet meer besteld worden. Een magere troost uiteraard, dit was niet de bedoeling bij het bestellen van de auto.Na 25 jaar trouwe Lexus en Toyota kan dit wel tellen en lijkt me voor een kwaliteitsmerk totaal onwaardig. Het enige noodzakelijke was een transparante en vollédige informatie bij de bestelling van het voertuig. Een méér dan bijzonder ontgoochelde klant, met hart en ziek verknocht aan een fantastisch merk ...

Berichten (2)

P. V.

Naar: Toyota Belgium

05/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

P. V.

Naar: Toyota Belgium

05/09/2023

Beste Toyota Belgium,De bestelde Toyota Prius PHEV werd inmiddels bij de dealer in Turnhout afgeleverd. Uit mijn gesprekken met de site-verantwoordelijke en de verkopers leid ik af dat jullie absoluut niet doorhebben wat 'mijn probleem' feitelijk is met de vraag aan de dealer om dit nader te bekijken.Om iedereen nog even op weg te zetten de volgende feiten:- ik volg de marktintroductie van de nieuw Prius wereldwijd al sinds de persvoorstelling vorig jaar ... en dit op een zéér gedetailleerde manier. Ik kén dus de verschillende uitvoeringen die wereldwijd worden geïntroduceerd- ik zag de auto slechts één keer 'live' tijdens het B2B evenement in Londerzeel op 4 mei jl. ... ik bestelde, allicht als allereerste, de auto bij Hedin Automotive in Turnhout op 6 mei ... dus twee dagen later. Enkel de topversie werd aangeboden met als énig mogelijke optie de kleurkeuze. Toegegeven, ook de 'mosterdkleurige' uitvoering mét zonnedak was een pré-productie exemplaar. Echter, alle Premium Plus uitvoeringen wereldwijd zijn minstens voorzien van een lederen binnenbekleding, gekoelde voorstoelen, verwarmde achterzetels, 2 voorkeurinstellingen, een premium JBL geluidsinstallatie, een 360° camera, een verticaal gemonteerde inductielader, een panoramisch dak, ed ...- ... bovendien, de configurator op 'Toyota.be' toonde tot medio augustus nog steeds een lederen binnenbekleding + panoramisch dak !- uit lezing van het testverslag in de Autogids op 16 augustus stel ik ineens vast dat de in België ingevoerde wagens niét voorzien zijn van een lederen binnenbekleding ?! ... Dit wordt daags nadien bevestigd door de dealer die me aansluitend een uitvoeringslijst doorstuurt, bestemd voor de dealers. Onderaan deze lijst staat 'standaard dak'.- op 18 augustus neemt de Hedin Automotive site verantwoordelijke, in mijn aanwezigheid, telefonisch contact met de invoerder omtrent de misleidende vermelde informatie ... op de bewust configurator is inmiddels het lederen interieur verwisseld voor een stoffen interieur, doch is het panoramisch nog steeds zichtbaar. De invoerder, u dus, bevestigt dat het 'standaard dak' géén panoramisch dak is ...- de wagen werd in Turnhout geleverd op wo 30 augustus. De verkoper laat me enthousiast weten dat de auto WEL voorzien is van een panoramisch dak ... een licht 'hoera' stemming ...- bij mijn bezoek aan de concessie vorige zaterdag nemen we kennis van het geleverde voertuig. De 'live' confrontatie verzacht, zoals enigszins verwacht de ontgoocheling maar neemt de féiten niet weg. Bovendien moet ik nu vaststellen dat zélfs de inductielader rechts in de middenconsole en ook de mistlichten vooraan ontbreken. Dit is wérkelijk totaal onbegrijpbaar voor een auto van nét geen 50.000,00 € ! ...Mijn Toyota/Lexus parcours startte in 1999 met een Toyota Avensis en een Toyota Paseo, gevolgd door een Lexus IS 200 SportCross, Lexus IS200 Sport Sedan, Toyota Yaris TS, Lexus IS 250 Sport, Lexus CT200h Privilege, Lexus NX 300h Privilege, Lexus GS300h Privilege, Toyota Corolla 1.8h Premium Plus hatchback ... en nu dus de nieuwe Prius. Ik heb het dan niet eens over de Toyota-modellen waarin de kinderen zich verplaatsen.Ja, de ontgoocheling blijft groot, niét naar de merken en evenmin naar de dealer toe. Dat de invoerder van een automerk dat kwaliteit en visie in alle aspecten hoe in het vaandel voert uitblinkt in 'non-communicatie' stelt me absoluut teleur. Ik kijk uit naar het moment waarop we, zoals bij Tesla, ook bij Toyota en Lexus onze wagens simpelweg via internet kunnen bestellen ... dan wéten we tenminste wat we krijgen ...Ik blijf rekenen op een snel constructief antwoord,patrick m a verhamme0468/ 28.96.61


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform