Terug

Een niet geactiveerde Bongo-bon verliest zijn waarde

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. P.

Naar: Bongo

04/08/2021

Beste, ik kreeg van vrienden een Bongo-bon in 2020 en vanwege de pandemie en het sluiten van de horeca kon ik de bon heel lang niet gebruiken. Vorige week vrijdag probeerde ik de bon nummer 504356078 te registreren na aanmaken van een account bij bongo en kreeg de melding dat de bon diende geactiveerd. Dinsdag 3 augustus belde ik Bongo op en kreeg te horen dat de activering van de bon niet gebeurd was bij aankoop bij Carrefour Brugge Blauwe Toren en dat activering pas kan na voorleggen van aankoopbewijs. Aangezien de juiste datum van aankoop niet gekend is, lijkt het me onmogelijk dit stuk voor te leggen. Ik krijg van Bongo een emailbericht dat ik mij, indien het aankoopbewijs niet kan worden voorgelegd, kan wenden tot het verkooppunt van Carrefour. Vooraleer naar deze vestiging van Carrefour te gaan en aldaar met een kluitje in het riet te worden weggezonden, bel ik op 3 augustus 2021 na 17 u de klantendienst van Carrefour op. Ik krijg het antwoord dat niets kan worden gedaan indien het aankoopbewijs niet wordt voorgelegd. Aangezien ik van oordeel ben dat de vestiging van Carrefour in de fout is gegaan (er kan hier geen sprake zijn van diefstal ten nadele van de warenhuisketen, aangezien de schenkers van de bon 80-jarigen zijn en zich niet met dergelijke praktijken willen inlaten. Ikzelf ben 70 jaar en zal zeker niets ondernemen als ik de Bongo-bon op onrechtmachtige wijze zou hebben verkregen. ) dien ik bij Carrefour een klacht in en stel voor dat mij een waardebon ten bedrage van de Bongo-bon Lunch voor twee wordt toegezonden en dat ik mij met de niet-geactiveerde Bongo-bon naar de vestiging van Carrefour te Brugge Blauwe Toren ga om deze te activeren. Met vriendelijke groeten,Jean-Marie Petyt

Berichten (1)

J. P.

Naar: Bongo

16/08/2021

Beste lezeres, beste lezer,Op mijn schrijven van 4 augustus 2021 via Test-Aankoop kreeg ik tot en met nu geen antwoord. Deze manier van behandelen van vragen van klanten lijkt mij uiterst vreemd. Zelfs indien uw bedrijf meent dat het dossier niet volledig behoort tot de competenties van het bedrijf en/of een ander bedrijf of zakenpartner erin betrokken is, lijkt het mij maar meer dan normaal dat een antwoord wordt geformuleerd. Intussen heb ik via de website van Test-Aankoop gelezen dat de klacht n.a.v. niet actief van een Bongo-Bon herhaaldelijk voorkomt en bij diverse verkopers (Carrefour, Delhaize, andere). Wat is hier aan de hand? Is het menselijk falen in een kassa-systeem of een manier om Bongo-bons te verkopen die achteraf niet bruikbaar zijn? Graag uw antwoord binnen de kortst mogelijke tijd, waarvoor nu reeds mijn dank.Met vriendelijke groet,Jean-Marie Petyt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform