Terug

Een foto van mijn identiteitskaart werd ongevraagd gemaakt bij het afhalen van aangetekende zending

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: bpost

02/10/2023

Beste,Bij het afhalen van een aangetekende zending volstaat het opschrijven van het nummer van de identiteitskaart.De man achter de balie nam echter ongevraagd een foto van mijn identiteitskaart, ik kan hier niet mee akkoord gaan!De medewerker schermde met het argument dat het gdpr compilant was, maar dat is niet correct.Het noteren van het nummer van de id kaart is voldoende, dus ongevraagd een kopie nemen is niet ok.Ik vraag dus expliciet de verwijdering van deze foto uit jullie databank en wil hiervan een bewijs ontvangen.Vriendelijke groeten,Katty

Berichten (3)

bpost

Naar: K. R.

03/10/2023

Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqs.Met vriendelijke groeten,PhilippebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-NEB4MGY]

K. R.

Naar: bpost

03/10/2023

Beste,Ik heb vooraf op jullie site gezocht, maar vond niet op een snelle en efficiënte manier hoe ik een klacht kon indienen.Bij ‘contacteer klantendienst’ krijg ik een set specifieke formulieren over pakjes en dergelijke , maar niets hierover,Het zou interessant zijn moest u de link doorsturen naar het juiste contactformulier ipv de algemene FAQ’s.Door de klant te laten bellen, verhoogd u nogmaals de drempel (er zijn altijd veel wachtenden voor u ) U houdt een klant dan letterlijk aan de lijn.Graag een concretere reactie,Mvg,Katty

bpost

Naar: K. R.

03/10/2023

Geachte mevrouw Ramon,U kan hiervoor ook klacht indienen via de webste van bpost.s:www.bpost.be/nlrivacyPunt 13.Met vriendelijke groeten,Philippe[THREAD ID:1-NECADK7]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform