Beste,Op woe 02/01 werd ik door garage jlr Vernaeve nv gecontacteerd met het bericht dat het vervangstuk niet binnen was waarbij zij voorstelden de gemaakte afspraak te verplaatsen naar de volgende week. Daar ik op 07/01/2019 opnieuw moest gaan werken, werd er door garage Vernaeve nv aangeraden om contact op te nemen met de dienst VAB Land rover om een technieker langs te sturen om het defect en olieverlies te evalueren. Als zou blijken dat mijn wagen niet meer op een veilige manier kon gebruikt worden, zou via deze dienst de wagen weggesleept worden naar de garage en een vervangwagen ter beschikking gesteld worden. Op 02/01/2019 werd mijn wagen na inspectie door VAB weggesleept naar de garage en er werd mij aangeboden met de takeldienst mee te rijden.De vervangwagen die ik ter beschikking zou krijgen was geen wagen van garage jlr Vernaeve nv, maar diende opgehaald te worden bij Europcar in Sint Denijs Westrem. De technieker van VAB heeft mij naar Europcar gevoerd. Daar heeft diezelfde man mij de sleutels overhandigd van een Mercedes klasse B met nummerplaat 1-UVY-590 en mij op een laptop laten ondertekenen voor ontvangst van de wagen. Er is mij toen op geen enkele manier aangetoond dat de wagen in perfecte staat was en geen schade van welke aard dan ook vertoonde op het moment van afhaling. Omstreeks 15.00u ben ik toen met deze wagen naar huis gereden en deze wagen in de garage geparkeerd. Op do 03/01/2019 is er niet met de wagen gereden. Op vr 04/01/2019 heb ik wagen gebruikt om ermee in de namiddag van Drongen naar Sint Martens Latem te rijden om mijn dochter weg te brengen. Op de terugweg kreeg ik rond 15.00u bericht dat tegen de verwachting in mijn eigen wagen al hersteld was en dat deze kon worden afgehaald. Ik ben dan ook niet teruggereden naar huis, maar ben onmiddellijk doorgereden naar garage jlr Vernaeve nv. Aangekomen bij de garage heb ik de vervangwagen geparkeerd op een parkeerplaats voor de toonzaal. De bediende van de garage, Mevr. Sarah Isebaert, heeft de sleutels in ontvangst genomen en gezegd dat de wagen gewoon mocht blijven staan want dat deze zou opgehaald worden door VAB.Er is mij toen geen enkel papier ter ondertekening voorgelegd en een inspectie van de wagen door iemand van de garage bleek niet nodig. Omstreeks 15.50u ben ik met mijn eigen wagen weggereden bij garage jlr Vernaeve nv. Volgens de afhaalbon van VAB werd de wagen om 16.51u opgehaald. Op ma07/01/2019 werd ik via mail op de hoogte gesteld van schade aan de vervangwagen. Er werd mij gevraagd om mijn versie van de feiten door te geven, wat ik onmiddellijk telefonisch heb gedaan. Bij dit gesprek werd mij meegedeeld dat mijn versie van de feiten genoteerd werd en dat ik geen verdere stappen moest ondernemen omdat er moest gewacht worden op de foto's van de schade die nog moesten bezorgd worden, wat enig tijd kon duren. Diezelfde dag kwam via mail al een factuur binnen van Europcar aan VAB nv land rover assistance ten bedrage van 559,50 euro.Op di 15/01/2019 werd mij via mail een factuur doorgestuurd van VAB ten bedrage van 549,00 euro excl.BTW, met de vraag dit voor 16/03/2019 te betalen. Rekening houdende met het feit dat: ik gehandeld heb zoals mij gevraagd werd, ik bijna niet met de wagen heb gereden, die nergens onbewaakt geparkeerd heeft gestaan en ik in eer en geweten kan verklaren dat ik geen schade heb toegebracht, de wagen bij afhaling niet gecontroleerd is,ik bij afhalen enkel gevraagd werd mijn handtekening elektronisch te plaatsen zonder inzage van het document betreffende de staat van het voertuig, de wagen achtergelaten is op de parking van Vernaeve nv zoals mij gevraagd, dus zonder controle van iemand van garage jlr Vernaeve nv, de wagen op deze parking 1 uur onbeheerd is achtergebleven, de wagen bij het terug ophalen door VAB opnieuw niet gecontroleerd is door iemand van garage jlr Vernaeve nv, de afhaalbon van VAB in mijn naam ondertekend is door Mevr.Sarah Isebaert (en dus niet door mij als begunstigde), er op het moment van afhalen ook niet gecontacteerd werd zodanig dat ik de eventuele schade niet zelf kon vaststellen, er geen bewijs is dat de eventuele schade op het moment van afhalen door VAB aanwezig was: de bijgevoegde foto's in mail zijn niet op het moment van afhalen gemaakt. Bewijs hiervoor is het duidelijk leesbare uur van 12.33u op één van de foto's van het dashbord, bij beschrijving van de staat van de vervangwagen melding gemaakt wordt van 'grotere' schade:was er dan al schade aanwezig al dan niet als de wagen mij overhandigd is? het factuurbedrag voor herstel niet kan gecontroleerd worden, rekening houdende met het feit dat de schade op de foto's niet duidelijk genoeg is om de manier van herstel en de daaraan gekoppelde prijs zonder meer aan te nemen, heb ik toen besloten dat ik niet akkoord kon gaan met deze manier van werken en daarom protesteerde ik de factuur.