Terug

Earth weigert plaatsing beloofde omvormer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. S.

Naar: Earth bvba

08/06/2023

Beste TestaankoopIk heb een probleem met de firma Earth, leverancier en plaatser van zonnepanelen.16 augustus vorig jaar kreeg ik van hen een voorstel voor de levering en plaatsing van 9 zonnepanelen en een omvormer. Van de omvormer werd daarin gesteld dat het A-merk zou zijn met een vermogen van 3kVA. 19 augustus schreef ik daarover onder andere : “Ik dacht ook begrepen te hebben dat de omvormer van Huawei batterij ready was. Dat zou ik ook graag terugvinden in de offerte.”De offerte aanpassen was blijkbaar te veel gevraagd maar de mail die ik kreeg op 22 augustus stelde me gerust :”Alle omvormers die we vandaag aanbieden zijn batterij voorbereid.” Na het ondertekenen van de offerte en de betaling van het gevraagde voorschot werden na een aantal strubbelingen met de eerste onderaannemer een paar weken geleden de panelen en een omvormer geplaatst. Maar deze omvormer bleek dat hij niet het afgesproken vermogen had en ook niet batterij ready was. Inmiddels hebben ze deze vervangen door een andere die wel voldoende vermogen heeft, maar die ook niet batterij compatibel en je kan je afvragen of het wel een A-merk is. Tot nu toe reageert de afdeling planning van het bedrijf met de stelling dat er op de bestelbon geen sprake is van een batterij ready omvormer. Op mijn verwijzingen naar de belofte daarvoor in de mail van 22 augustus wordt zelfs niet gereageerd. Het standpunt van de afdeling planning van Earth is dat zij alleen een hybride omvormer plaatsen als er een batterij besteld wordt en dat er op de bestelbon ook geen hybride omvormer staat. Waarop ik contact opneemt met de afdeling verkoop die me bevestigt dat zonder enige twijfel Earth moet en zal leveren wat Earth beloofd heeft. De man belooft ook dit door te spelen naar een superieur die zal zorgen dat alles in orde komt. Wie deze superieur is, weet ik niet. Wel krijg ik voor de derde keer een aanmaning van Credit Control afdeling 90 % te betalen aangezien de installatie conform de bestelbon geplaatst werd. Op de belofte van de verkoper dat alle omvormers batterij ready zijn, wordt ook nu weer niet ingegaan. Dit is al de derde aanmaning en daarbij blijft ook de planning een firma op me afsturen om een afspraak vast te leggen voor de keuring van de installatie. Ik voel dit aan als georganiseerde druk om mij deze vervelende situatie te laten aanvaarden.Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw advies. Vriendelijke groeten,K. Sengers

Berichten (1)

Earth bvba

Naar: K. S.

27/06/2023

Goedemiddag, Heel spijtig dat de sales vertegenwoordiger dit zo communiceerde.Op het contract staat wel degelijk omvormer A-merk. En deze werd gea¯nstalleerd.Mogen wij overgaan tot keuring?Met vriendelijke groet,Shari Vancauwenberghe____________Earth BVKortrijksesteenweg 387, B-8530 Harelbekewww.earth.beMobile: +32 (0) 56 98 05 10____________


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform