Terug

EAN geblokkeerd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: FLUVIUS

26/01/2025

Beste, Maart 2023 stelde ik vast dat de ean bij Fluvius was daar ik na omschakeling geen electriciteitsfacturen meer ontving. Heb hiervoor een klacht opgesteld naar Fluvius en deze (bijna) maandelijks opgevolgd met een reminder. (communicatie in bijlage) Eerst kreeg ik de standaard reactie dat ze ermee bezig zijn maar geen datum/oplossing kunnen bieden maar de laatste mails krijg ik ook zelfs geen antwoord meer. Hoe krijg ik dit opgelost / enige beweging in dit dossier? Alvast bedankt.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: J. D.

27/01/2025

Dag meneer De Keyser, Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt. Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal). 99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct. Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN code zijn natuurlijk… Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest. Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur Fluvius U kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten. Er werd intussen een taskforce met de netbeheerders, Atrias en de energieleveranciers opgericht. Die moeten in gezamenlijk overleg de geblokkeerde dossiers individueel aanpakken. Binnen Fluvius zijn er 30 mensen vrijgemaakt om de aanslepende problemen op te ruimen. Bij Atrias zijn dat er nog eens twintig. Wij willen nu eerst voorrang geven aan deze geblokkeerde punten en zo trachten te zorgen voor stabilisatie. Hier wordt door een team van experten (zowel business als IT) de nodige focus en prioriteit op gelegd. Anderzijds zijn de resterende geblokkeerde punten wel nog complexe cases, waarop al heel wat pogingen ondernomen werden en mogelijk ook al een aantal marktinteracties waardoor het soms moeilijk te achterhalen valt wat nu precies de oorzaak was/is van het feit dat dat punt geblokkeerd zit. Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven. Nadat het probleem opgelost is, zal u via de klacht met referentie 1000281875 op de hoogte gebracht worden. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 26 januari 2025 16:30 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: EAN geblokkeerd ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 27 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform