Terug

EAN-code Elektriciteit geblokkeerd?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. B.

Naar: FLUVIUS

25/04/2024

Beste,Reeds meer dan een maand zijn mijn partner en ik verhuisd. Voor de verhuis hebben we ook een overstap gemaakt naar een nieuwe energieleverancier (Luminus).De gegevens voor aardgas zijn reeds geruime tijd in orde en we beginnen ook al het verbruik voor aardgas te zien.Echter moet ik nu horen dat de EAN-code voor Elektriciteit geblokkeerd zit? Hierdoor kan Engie onze eindfactuur niet opmaken en kan Luminus ook onze voorschotfacturen niet opmaken. Hierdoor dreigen we na een aantal maanden met een stevige rekening te zitten. Hoe komt het dat jullie niet in staat zijn efficiënt en vlot te werken? Dit is reeds de 2e maal dat we in dergelijk scenario terechtkomen.Graag dus snelle actie om de EAN-code te deblokkeren, zodat de gewone mens als brave huisvader zijn facturen kan betalen.Ik dank uGroetjes

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: C. B.

02/05/2024

BesteIk heb uw mail goed ontvangen.Ik merk op dat ik deze melding al onder een andere referentie (ref:_00D3X1tm5n._500MI7DNnd:ref) heb ontvangen via de Juridische Adviesdienst van Test Aankoop.Na controle blijkt dat uw EAN-code van elektriciteit nog steeds geblokkeerd wordt en op de uitvallijst van MIG6 voorkomt. Ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is waarop u hoopt.Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit.U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur.Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code vrij te geven niet het gewenste resultaat opleveren. Ik heb zeker begrip voor uw frustraties.Ik blijf uw dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik u hiervan op de hoogte stellen.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: C. B.

06/08/2024

BesteSinds november 2021 werd een nieuw gecentraliseerd gegevensbeheersysteem geïmplementeerd voor de energiemarkt. Alle leveranciers en de netbeheerders in België communiceren sindsdien op gestandaardiseerde wijze met elkaar.Een foutcode in dat marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform zorgde ervoor dat uw leverancier de metergegevens niet meer ontving.Fluvius werkte mee aan een oplossing als er data niet verzonden of ontvangen werd.Concreet hebben experten van de netbeheerder Fluvius meegeholpen om vastgelopen berichtgeving te herstellen. Maar omdat het platform relatief nieuw is voor ieder marktspeler, bleek het wegwerken van foutmeldingen complex te zijn.Namens Fluvius nogmaals excuses voor het ongemak.Ik kan u melden dat langs de kant van Fluvius geen foutcodes meer voorkomen op de berichtgeving naar de leverancier. Uw EAN-codes komen niet meer voor op de uitvallijst. Uw leverancier heeft dus alle data om de (correcte) facturatie terug op te starten.U kan zelf nagaan of uw EAN nog geblokkeerd zit. Via s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur kan u uw EAN-codes ingeven en krijgt u onmiddellijk deze informatie te zien.Bedankt voor uw begrip.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Verzonden: donderdag 2 mei 2024 14:07Aan: klachtenbox@test-aankoop.beCC: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: RE: Klacht - EAN-code Elektriciteit geblokkeerd? - (CPTBE02008160-66)BesteIk heb uw mail goed ontvangen.Ik merk op dat ik deze melding al onder een andere referentie (ref:_00D3X1tm5n._500MI7DNnd:ref) heb ontvangen via de Juridische Adviesdienst van Test Aankoop.Na controle blijkt dat uw EAN-code van elektriciteit nog steeds geblokkeerd wordt en op de uitvallijst van MIG6 voorkomt. Ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is waarop u hoopt.Ik kan geen termijn meegeven wanneer dit probleem zal opgelost zijn. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Het is moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is waardoor uw leveringspunt geblokkeerd zit.U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur.Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code vrij te geven niet het gewenste resultaat opleveren. Ik heb zeker begrip voor uw frustraties.Ik blijf uw dossier opvolgen en van zodra het probleem is opgelost, zal ik u hiervan op de hoogte stellen.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 25 april 2024 10:57Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: Klacht - EAN-code Elektriciteit geblokkeerd? - (CPTBE02008160-66) s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform