Terug

e-cadeauchèques onbruikbaar door gebrek aan partners

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: SODEXO

10/02/2021

Geachte, ik heb van mijn bedrijf een groot bedrag aan e-cadeauchèques ontvangen. Na consultatie op jullie website van de partners die deze elektronische cadeauchèques aanvaarden moest ik mij echter realiseren dat ze bijna nergens worden aanvaard. Ik kan onmogelijk dit grote bedrag volledig uitbesteden aan kleine handelaars zoals foodbags (niet in mijn regio trouwens), parfum winkels, etc... Als ik echter de partners natrek waar papieren cadeauchèques worden aanvaard, ziet het plaatje er heel anders uit. Op mijn eenvoudige vraag om de elektronische chèques dan ook om te ruilen voor papieren chèques, waardoor ik ze wel zou kunnen uitbesteden aangezien er meer winkels het papier formaat aanvaarden, kreeg ik een ronduit belachelijk antwoord dat ik de partners maar op de website moest gaan opzoeken... Dus nogmaals de vraag om de elektronische cadeauchèques om te ruilen voor papier zodanig dat ik ze WEL kan uitgeven, zonder dat jullie mij verplichten aan nutteloze overconsumptie bij te dragen bij partners die totaal oninteressant zijn (met name omwille van de grootte van het te uitbesteden bedrag, of afstand, of nutteloze produkten die tot overconsumptie leiden): bedoeling is toch dat we verantwoord uitgeven niet?Ik vraag dus niet terugbetaald te worden voor een onbruikbaar produkt, gewoon een omruiling voor een formaat dat wel kan uitbesteed worden.Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

SODEXO

Naar: A. G.

25/02/2021

Dag,Ik heb je e-mail over het gebruik van e-Cadeau Pass ® met je Sodexo Card ® goed ontvangen.Wij kunnen uw verzoek helaas niet verwerken door het volgende:Het artikel 19 bis van het Koninklijk Besluit van 28 november 1969 m.b.t. de sociale zekerheid van werknemers en het bericht aan de werkgevers van de Administratie der Directe Belastingen melden immers duidelijk dat, om niet aanzien te worden als een vorm van salaris, de cheques o.a. een beperkte geldigheidsduur moeten hebben en niet gewisseld kunnen worden.Ik verzoek u zich te richten naar uw werkgever.Je kan bij de aangesloten winkels die de e-Cadeau Pass ® aanvaarden een betaling uitvoeren met je Sodexo Card ®. De aangesloten winkels kun je raadplegen via volgende link:s:sodexo4you.be/nlassmap?product=ecpwhere=Indien het verkooppunt hier niet bij staat, aanvaarden deze momenteel geen e-Cadeau Pass ®. Bij de betaling aan de kassa dien je dan te vermelden dat je wenst te betalen met de elektronische geschenkcheque.Ik hoop je hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Wanneer je nog bijkomende vragen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet om ons te contacteren.Ik wens je nog een prettige dagABIDIN ERDOGAN Consumer AdvisorConsumentendienst - Service ConsommateurSodexo Benefits Rewards ServicesBoulevard de la Plaine 15 Pleinlaan - Bruxelles 1050 BrusselBELGIUMTel: 32 (0)2 547 55 02Fax: 32 (0)2 547 55 17E-mail: info-sodexocard.be@sodexo.comSodexo. World leader in Quality of Life Services - www.sodexo.beJoin the fight against hunger: www.stop-hunger.org


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform