BesteIk heb op 30 augustus een bestelling geplaatst voor 4 e-books. Die heb ik snel kunnen downloaden en wou deze dan ook snel installeren op de e-reader (merk Kobo).Alhoewel we al 8 jaar met EPUB boeken werken, was ik verbaasd dat ik hier plots ACSM bestanden voorgeschoteld kreeg. Dat gaf wel wat problemen met het openen van die extensie, maar dan begon de echte miserie pas. Toe ik ze eindelijk had opgeladen, kon ik ze niet openen, want ik kreeg een foutmelding: E_LIC_ALREADY_FULLFILLED_BY_ANOTHER_USER.Dan maar wat liggen prutsen en op een andere (oudere) e-book opgeladen – Sony. Foutboodschap is nu: Fout activeringsserver E_ADEPT_INTERNAL.Het heeft allemaal te maken met die DRM die erop zit en ook als ik het boek via Calibre wou laden, lukt het niet. DRM probleem!Dan maar de helpdesk gecontacteerd en goed gelezen dat ik binnen de 4 dagen een antwoord zou krijgen. Na 3 weken was dat er nog niets, dan maar gebeld en als antwoord gekregen ‘mijn collega neemt met u contact op’. Niks gehoord tot plots een mail op 29 september waar ik direct op geantwoord heb. Nu zijn we weer 3 weken verder en nog steeds geen antwoord.Na twee maanden hebben we de boeken nog altijd niet kunnen openen laat staan lezen. Wij hebben ons dan maar ingeschreven bij de bibliotheek en nu hebben we voor 8 euro per jaar veel boeken en die laden wel op zonder problemen.Ik zou graag een einde maken aan deze lijdensweg en zou graag mijn geld terugkrijgen in de vorm van een tegoedbon.