Beste, mijn wagen, Ford Explorer EV, aankoop maart 2025 is al een hele tijd defect en staat te wachten op herstelling in de Ford garage. Voor alle duidelijkheid, de garage kan ik helemaal niets verwijten, zij staan ook met de rug tegen de muur en ze helpen mij perfect verder en staan altijd open voor communicatie. Mijn wagen is al tweemaal defect geweest, 1 ste maal 12V batterij die leeg stond, deze hebben ze zonder problemen vervangen, tweede probleem, een maand later, wagen getakeld, probleem met het batterijenpakket. Wat opzoekwerk online brengt me tot vele wagens met hetzelfde probleem die maar niet hersteld geraken. Mijn wagen staat al bij de garage sinds half juli, volgens Ford, waar ik een klacht heb ingediend zijn ze op de hoogte van deze problemen maar kunnen ze niet overgaan tot herstelling, ondanks dat de productie van deze wagen verdergaat. In het beste geval zou ik mijn wagen pas terug hebben half september, maar zelfs dit is nog helemaal onzeker. Ik vindt dit totaal onaanvaardbaar. In bijlage treft u de gedane communicatie al terug. Gezien mijn vertrouwen in deze wagen nu ook helemaal weg is weet ik nu niet meer goed wat te doen. Ford is hier duidelijk nalatig, ik heb wel een vervangwagen van de garage ontvangen, maar dan nog, dergelijke wachttijden zijn toch ongehoord. Kan ik een terugname van deze wagen eisen zonder ook maar enig verlies? Mij schadeloos stellen? Dergelijk defect aan zoveel wagens, dit is toch ongehoord dat Ford je gewoon in de kou laat staan!!!