Terug

Duurtijd herstellen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: TotalEnergies

05/12/2024

Wij hebben een zonnepaneelinstallatie van 20 panelen + 2 omvormers + 2 thuisbatterijen laten plaatsen door de firma Total Energy Projects uit de Tipstraat in Bilzen. Deze installatie heeft van eind februari 2024 (indienstname) tot begin oktober 2024 perfect gewerkt. Daarna is de installatie uitgevallen door een fout op 1 van de 2 omvormers. Na dit gemeld te hebben werden er tot op heden reeds een zestal keer elektriekers/techniekers ter plaatse gestuurd. De ene keer werd er wat op het dak aan de panelen geborreld, de andere keren aan de omvormers en batterijen. Waarbij na 2 maanden tot de conclusie gekomen werd dat de zwaarste omvormer toch stuk zou zijn. Deze werd vervangen maar hiermee was het probleem maar deels opgelost, want in tussentijd waren onze batterijen zover leeggelopen dat ze zichzelf automatisch uitgeschakeld hebben en niet meer op te starten zijn zonder tussenkomst van alweer een technieker. We hebben meermaals contact opgenomen om te laten blijken dat we niet gediend zijn met de gang van zaken. Temeer omdat we meer dan 2 maanden geen opbrengst gehad hebben van de zonnepanelen en onze batterijen ook reeds zolang niet geladen werden wat ons toch opzadeld met een aanzienlijk verlies van zonne-energie waardoor wij stroom van het net hebben moeten aankopen. Komt daarbij nog dat er telkens iemand verlof moet nemen om aanwezig te zijn in huis. Dan, zogezegd ter compensatie, geven ze een technieker een waardebon mee, die na een maand gaat vervallen, voor entree van een sauna op meer dan een uur rijden. In feite is dit de mensen uitlachen in het gezicht. Graag zouden wij het bedrijf ter verantwoording roepen en ons probleem deftig opgelost willen hebben en een daarbij horende compensatie voor het verlies van opbrengst en de opgenomen onbetaalde verlofdagen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform