Terug

dubbele interventie/factuur door vaillant

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: VAILLANT

23/02/2023

bestegisteren 22/02/23, ontvingen jullie een mail ter bemiddeling van de Test Aankoop-expert waarin wij jullie al meldden dat deze factuur door ons om eerder vermelde redenen al werd betwist. Vandaag ontvingen wij van jullie een EERSTE AANMANING. Gelieve dit dossier grondig te willen onderzoeken en ons te crediteren voor het volledige bedrag aangezien het hierover een dubbele facturatie gaat, veroorzaakt door redenen die niet bij ons, de klant, liggen.

Berichten (8)

VAILLANT

Naar: G. V.

23/02/2023

O.Ref/CM-V09143000Beste heer, mevrouw,Na analyse van het dossier stellen wij vast dat de technieker U hieromtrent reeds heeft gecontacteerd.De desbetreffende F532 foutcode was reeds opgelost, de installatie druk was gezakt naar 0,5 dus hierdoor is de huidige foutcode opgetreden. Eveneens had U nog steeds geen verwarming na de interventie van donderdag, maar dit had U zelf veroorzaakt door per ongeluk de boiler temperatuursensor uit zijn plaats te trekken, U liep hier telkens voorbij voor een emmer te ledigen waardoor U in aanraking kwam met deze boilervoeler. Problemen zijn mondeling opgelost. Aangezien de warmtepomp wel de juiste werking heeft sinds donderdag, kan de factuur niet betwist worden. Deze viel steeds in lagedrukfouten, wat te maken had met het koelcircuit. Op dit koelcircuit zat te weinig koelmiddel. Zie interventiebon, dit heeft de technieker dan ook in orde gebracht.Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag en sluiten het dossier dan ook af.Met vriendelijke groeten,Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!

G. V.

Naar: VAILLANT

23/02/2023

besteeerst enkele rechtzettingen : - ... "de technieker U hieromtrent reeds heeft gecontacteerd" de technieker heeft op geen enkele manier nog contact gehad met ons, u beweert dat hij dit geprobeerd zou hebben. Wij hebben geen enkele gemiste oproep. Het is wel zo dat na lang zoeken en wachten wij via W.Degeneffe (de lokale technieker die wij moesten contacteren na de laatste interventie van de Vaillant technieker omdat het probleem bij lange na niet opgelost was door Vaillant) met de Vaillant-werknemer contact konden leggen om tot de uiteindelijke oplossing te komen. - En bovendien zegt uw technieker het zelf in de factuur ..."momenteel niet genoeg gas bij... hierdoor en enkel hierdoor moest hij een nieuwe afspraak inplannen om tot de oplossing te komen. Andere beweringen over boilersensor enz. doen hier niet terzake- verder is het eveneens foutief te beweren dat " de warmtepomp wel de juiste werking heeft sinds donderdag, vermits wij in het volgende weekend de lokale technieker moesten contacteren die het euvel maandag prompt is komen oplossen. Bij deze kan de factuur wel betwist worden, noch kan het dossier worden afgesloten en vragen wij andermaal naar een creditering, lees oplossing voor deze onterechte facturatie. Met vriendelijke groeten,J. Baert - Van Goethem

G. V.

Naar: VAILLANT

24/02/2023

BOVENDIEN, stelden wij vanmorgen een zelfde panne/foutcode vast op het scherm, de desbetreffende F532 foutcode. Vaillant heeft hier dus geen duurzame oplossing geboden. 2 bezoeken en 2 ! facturen verder is de warmtepomp, 4,5 jaar oud - waar jullie zoveel publiciteit rond maken - nog steeds niet in orde. Wij zijn genoodzaakt om opnieuw - bij inmiddels verder dalende temperaturen - een Vaillant interventieteam aan te vragen. Doordat er bij Vaillant lange wachttijden zijn, mede door gebrek aan voldoende opgeleide technici, laat ons vrezen dat het probleem lang nog niet opgelost is.

VAILLANT

Naar: G. V.

24/02/2023

O.Ref/CM-V09143000Beste mevrouw,Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mail, tevens hebben wij vandaag nog Test Aankoop aangeschreven omtrent uw dossier.De technieker was in totaal bijna 4u ter plaatse waardoor 2 standaardforfaits terecht dienden aangerekend te worden.Wij hebben uiteindelijk 1 forfait geannuleerd. Dwz dat de volgende interventie betalend is.Wij kunnen een afspraak geven maar U dient alvorens uw facturatieakkoord door te sturen, daarna kunnen wij U een nieuwe afspraak inplannen.Met vriendelijke groeten,Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!

G. V.

Naar: VAILLANT

24/02/2023

Beste mevrouw,Wij danken u voor uw reactie en natuurlijk begrijpen ook dat in dit geval 4u ter plaatse terecht is, en over de bereidwilligheid van de technieker Stijn hebben wij hoegenaamd geen opmerkingen, maar er moet uiteindelijk een definitieve, duurzame oplossing komen voor deze situatie.Wij waarderen het feit dat u 1 forfait heeft geannuleerd en begrijpen dat te volgende interventie betalend is. U hebt hierbij ons akkoord op uw voorstel van reductie van 2 interventieforfaits tot 1 forfait, 209,33 EUR die inmiddels door ons is betaald op. 10/02/2023. De nieuwe gevraagde interventie mag u asap inplannen. Wij hopen dat u begrip kan opbrengen dat wij - met het oog op de verstrenging van de temperaturen - beroep doen op onze lokale sanitechnische vakman W.Degeneffe om het probleem op te lossen. Mocht hij hierin slagen, zullen wij u onverwijld op de hoogte brengen en onze toekomstige afspraak laten annuleren.Wij kijken uit naar de creditering/annulatie van 1 forfait en wachten op een zo snel mogelijk ingeplande nieuwe afspraak. Met vriendelijke groeten,Grace Van Goethem

VAILLANT

Naar: G. V.

24/02/2023

O.Réf/CM-V 09143000Beste mevrouw,De nieuwe interventie is dan ook betalend. Graag uw facturatieakkoord hieromtrent?Met vriendelijke groeten,Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!

G. V.

Naar: VAILLANT

24/02/2023

BesteAkkoord op betaling interventie werd ook gegeven in mail hierboven

VAILLANT

Naar: G. V.

24/02/2023

O.Ref/CM-V09143000Beste heer, mevrouw,Wij hebben alvast de afspraak ingepland op 28/02/2023.Met vriendelijke groeten,Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform