Terug

Dubbele factuur en order betwisting

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

W. V.

Naar: Orange

22/10/2025

Beste Ik heb enorm veel problemen met Orange. Ik had een Iphone besteld op 29/09. Deze zou binnen de 1/2 dagen geleverd worden. Ook mijn Simkaart werkte niet meer. Meermaal telefonisch contact gehad, uiteindelijk naar een Orange shop gegaan. Er was een fout in de bestelling. Ze konden mij niet zeggen wanneer ik de Iphone zou ontvangen en vermits IT een goedkeuring moest geven konden ze zelfs geen nieuwe simkaart aanmaken, ook dit konden ze niet zeggen wanneer, kon tot 2 weken duren. Uiteindelijk ben ik naar Telenet overgestapt, mijn nieuwe Simkaart hebben ze op 5 min opgelost en zelf heb ik een Iphone moeten kopen omdat ik niet zonder gsm kan. De bestelling van Iphone gingen ze annuleren en mij hierover mailen. dit is nooit gebeurd, uiteindelijk na 9 dagen is de Iphone geleverd. Omdat ikzelf niet thuis was heeft mijn mama dit pakketje in ontvangst genomen. Dit is al niet binnen de 1/2 dagen. Mijn voorschot van €149 kunnen ze zogenaamd niet terugbetalen omdat ik geen klant meer ben bij Orange. Ze gingen mij wel een code sturen om de Iphone terug te sturen, ook deze heb ik niet ontvangen. Ik heb wel meer dan 10x met Orange aan de lijn gehangen, meermaals gemaild, geen antwoord of een antwoord telefonisch maar ze kwamen steeds hun belofte niet na! Zelfs naar een fysieke winkel gegaan, ook daar konden ze mij niet verder helpen. Ik zou graag mijn voorschot van €149 terug ontvangen en een code zodat ik eindelijk die Iphone kan terugsturen. Ik heb hun binnen de 14 dagen na ontvangst nogmaals gecontacteerd. Ook blijf ik facturen krijgen voor dezelfde periode. De eerste factuur heb ik nog betaald maar de factuur die ik plots vandaag (nadat ik opnieuw met hun aan de lijn heb gehangen voor 25 min) zal ik niet betalen omdat deze over dezelfde periode gaat als de factuur die ik reeds betaald had. Dit is alles behalve begrijpelijk. De service trekt op niks, ze komen hun woorden niet na en de communicatie is alles behalve correct! Ik ga niet opnieuw telefoneren, mailen of naar een fysieke shop gaan omdat ze niet nakomen wat ze zogezegd in orde maken. Dus ik wil graag mijn €149 terug en de Iphone terugsturen die tevens nog in de geleverde doos zit, pakket niet geopend. En ik zal de laatste factuur niet meer betalen omdat ik die reeds betaald heb. Waardoor ik de domicilering heb stopgezet. Telefoongesprekken worden opgenomen zeggen ze in het begin van een telefoongesprek dus er kan nagegaan worden dat ik meermaals gebeld heb, dat de bestelling geannuleerd was en ik mijn geld terug zou ontvangen, de €149.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform