Terug

DUBBELE BETALING

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

17/11/2023

Op 6 oktober van dit jaar ontving ik een e-mail om het abonnement op naam van mijn mama te betalen. Normaal krijg ik deze (ik regel de financiële zaken voor mijn mama) steeds via papieren overschrijving. Ik heb toen gebeld en gevraagd of deze mail wel echt was. De medewerker van HLN stelde mij gerust en had zelfs een interessant voorstel. Indien ik een abonnement voor 3 jaar nam, moest ik voortaan jaarlijks niet veel meer betalen dan de som die ik nu halfjaarlijks betaalde. Ik ging daarop in. Ik diende wel het oorspronkelijk bedrag te betalen en bovenop het nieuwe bedrag dat ik jaarlijks diende te betalen (2 bedragen dus voor hetzelfde abonnement). Het oorspronkelijk abonnement zou dan stopgezet worden, het geld hiervoor teruggestort en het nieuw abonnement zou dan beginnen te lopen. Na enkele dagen kreeg ik HLN in mijn brievenbus. Ik belde dat dit een vergissing was en dat het de bedoeling was dat de krant naar mijn mama zou worden gestuurd (in een zorginstelling). Goed, het abonnement werd geannuleerd. Iedereen tevreden want ik kreeg HLN niet meer en mijn mama nog wel. Ik vermeldde dan ook dat ik 2 bedragen voor hetzelfde abonnement had betaald (het oorspronkelijke bedrag op 6 oktober en het bedrag voor het nieuwe abonnement op 16 oktober). De medewerker vertelde mij toen dat haar collega eigenlijk verkeerd gehandeld had, waarvoor zij zich excuseerde. Maar het bedrag zou worden teruggestort. Zij vroeg me tevens of mijn mama geïnteresseerd was in een abonnement voor Dag Allemaal. Ik antwoordde toen dat ik enkel dat bedrag had teruggestort willen zien. Van die promo had ik ondertussen afgezien en ik heb dat dan ook expliciet vermeld. Ik heb daarna nog tal van telefoontjes gepleegd, waarna bleek dat ze het oorspronkelijk bedrag niet hadden gekregen. Geen probleem echter. Het bedrag dat ik voor het nieuwe (gunstigere) abonnement had betaald werd beschouwd als onderpand en het verschil zou worden teruggestort. Het werd dan nog te gek toen ik een mail kreeg van een incassobureau. En nog vertelde de medewerker dat dit reeds doorgegeven was aan de financiële dienst van HLN (ik heb ook een kopie van de overschrijving doorgestuurd en de rekeningnummer met de medewerker vergeleken). Ondertussen werd het contract van mijn mama stopgezet, ik heb toen zelf enkele dagen de krant voor mijn mama gekocht in de dagbladhandel. De toestand nu: nog steeds heb ik geen terugstorting gekregen van het promobedrag. We zijn al 1 maand en bijna twee weken verder. Is dit zo moeilijk voor een financiële dienst om dit na te gaan terwijl ik de bewijzen zwart op wit bij de hand heb. Hetgeen mij nog het meest irriteert is dat HLN GEEN ENKELE stap onderneemt om mij op de hoogte te houden. Op de 2 contactformulieren die ik op hun site heb ingevuld is zelfs nog niet gereageerd. Ik heb zelfs aan de medewerker die ik het laatst aan de lijn heb gehad verteld dat als het een abonnement was voor mezelf ik het al lang had opgezegd. De medewerker vond zich terug in mijn antwoord. Heel die historie heb ik zelfs niet durven te vertellen aan mijn mama. Die paar dagen dat het abonnement werd verbroken heb ik aan mijn mama verteld dat er iets schortte aan het contract, maar dat dit spoedig zou in orde komen. Binnen een dikke 3 maanden word ik zestig jaar. Ik heb altijd geweten dat mijn ouders HLN lazen. Van een service aan trouwe klanten gesproken...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform