Terug

Dubbele betaling bij Amazon Prime

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: AMAZON

03/11/2023

Hieronder mijn berichtenverkeer tussen mij en Amazon:Beste,Vandaag kreeg ik van Amazon.nl een mail over prijswijzigingen bij Amazon Prime. Ik vond ditvreemd en ben dit gaan nakijken omdat ik vorig jaar reeds overschakelde naarAmazon.com.be. Nu blijkt dat ik reeds bijna een jaar dubbel betaal voor Prime. Hoe kan ikdit oplossen?Hierop werd ik gebeld door een vriendelijke dame die me vertelde dat ik ging vergoed worden. Echter enkele minuten later stuurde ze het volgende:Beste R,Zoals net besproken heb ik je Prime lidmaatschap op Amazon. nl geannuleerd.'Het was niet mogelijk om de dubbele kosten terug te betalen omdat er gebruik is gemaakt van de voordelen.Het lijkt erop dat je Prime video kijkt via je nederlandse abonnement, ik zou adviseren even uit te loggen en dan in te loggen via amazon.com.beIk hoop je hiermee voldoende te hebben ge&iumlnformeerd en wens je nog een fijne dagMet vriendelijke groet,EWaarop ik het volgende antwoordde:Beste,Ik vind het spijtig dat de dubbele kosten niet terugbetaald worden. Ik heb sinds de overstap naar Amazon.com.be niets meer besteld via Amazon.nl. Ik ging er ook van uit dat bij de overstap die ik maakte mijn Prime lidmaatschap automatisch van .nl naar .com.be zou gaan. Dit werd zo aangegeven op de site en in de mails. Als ik nu informatie opzoek inzake de overstap, staat dit trouwens nog steeds zo te lezen. Dat ik dan verder zou hebben gekeken via .nl ligt dan aan Amazon en niet aan mij. Als ik Prime kijk is dit via mijn smart tv of via de browser via Prime.com. Als ik nu in mijn Prime App kijk zie ik nergens staan of ik via .nl of .com.be kijk. Nu u mijn account van .nl hebt opgezegd, veronderstel ik dat ik via .com.be kijk. Ik zie echter geen verschil tegenover anders dus dit doet mij er van uitgaan dat er geen wezenlijk verschil is. Hierdoor vind ik dat ik toch recht heb op een terugbetaling van de dubbele kosten. De overstap van Prime zou automatisch gaan. Hier is blijkbaar iets misgegaan aan de kant van Amazon. Dit betekent dat Amazon de kosten dient te betalen.Met vriendelijke groeten,R BHierop het antwoord:Hallo R,Bedankt voor je bericht. Ik zie dat mijn collega jou al heeft ge&iumlnformeerd over dat ze jouw Prime lidmaatschap heeft opgezegd. En zoals zij eerder had vermeld is terugbetaling niet mogelijk, omdat&nbspgebruik is gemaakt van de voordelen. Namelijk: Prime video via je Nederlandse abonnement.Helaas kunnen we hier verder niets meer voor je doen.Alvast bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groet,AWaar ik het volgende op antwoordde:Beste,Uw antwoord dient niets en heeft uw collega al gegeven. Als u mijn antwoord op haar mail leest ziet u dat uw uitleg eigenlijk onzin is. Ik verwacht dus een terugbetaling. De fout ligt bij Amazon.Beleefde groeten,R BU kunt merken aan mijn toon dat ik niet beter gezind werd van dit antwoord. Ik rijg hierna het volgende:Goedemiddag R,Heel erg bedankt voor je reactie!Uit je e-mails en de verdere correspondentie heb ik vernomen dat je twee Amazon Prime abonnementen had.Dit is natuurlijk erg vervelend en ik kan goed begrijpen dat het vrij teleurstellend is om dubbel te betalen.Zoals al eerder besproken is met mijn collega's hebben wij geen mogelijkheid om de dubbele kosten terug te betalen.Ik heb vernomen dat het niet duidelijk was dat er 2 abonnementen actief waren en dit snap ik natuurlijk, echter zijn de voordelen van Prime op Amazon.nl wel gebruikt.Om deze reden, zoals al eerder besproken, hebben wij de mogelijkheid niet om de abonnement kosten terug te betalen.Ik hoop dat je hier begrip voor hebt,En ik wil je nog een fijne dag wensen Rob!Met vriendelijke groet,DEr blijft dus rond de pot gedraaid worden en het duidelijke probleem wordt niet erkend. Ik heb hier nog op geantwoord:Beste,Ik kan hier geen begrip voor hebben. Het zou simpelweg niet mogelijk hebben mogen zijn om zoals u zegt de voordelen van Amazon.nl te gebruiken omdat er bij de overschakeling naar .com.be duidelijk aangegeven staat dat de omschakeling automatisch gebeurt (wat dus blijkbaar niet gebeurd is). De fout ligt dus bij Amazon. Ik verwacht dus vergoed te worden. Ik ben er zeker van dat dit wel gaat.Groeten,R BUit het bovenstaande is het toch zo klaar als een klontje dat de fout bij Amazon ligt. Ik wens dus uiteraard vergoed te worden. Dit hoeft voor mij enkel het bedrag te zijn dat ik teveel betaald heb zijnde 11 keer 2.99 euro. 32.89 euro dus.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform