Terug

Dubbele aanrekening periode 2022 - 2024 na ingeven correcte meterstanden

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

T. D.

Naar: Eneco

18/09/2025

Beste, Tot voor kort werd mijn verbruik geschat door Fluvius. Aangezien ik een vermoeden had dat mijn verbruik lager lag als normaal, heb ik iemand van Fluvius gecontacteerd om de meterstanden te komen opnemen. Voor de periode van 2023-2024 heb ik ik in November vorig jaar in totaal 4369,39 euro betaald voor electriciteit en gas samen. Geschat verbruik: Piekuren: 3619kwh Daluren: 2865 kWh Nu krijg ik plots een nieuwe jaarafrekening voor dezelfde periode, een zogezegde herberekening. En moet ik plots 6821,64 euro betalen voor dezelfgde periode. Verbruik: Piekuren: 142kwh Daluren: 6277kWh En mijn gasverbruik was zelf 3x lager als geschat. Begrijpen wie begrijpen kan. Hun support blijft mij standaard emails terug sturen en herinneringen om te betalen. Dus ik zag geen andere uitweg als jullie te contacteren.

Berichten (1)

Eneco

Naar: T. D.

24/09/2025

Beste Toon, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. Je netbeheeder Fluvius is verantwoordelijk voor het opnemen en doorsturen van je meterstanden naar je energieleverancier. Wanneer ze niet in het bezit zijn van een werkelijk opgenomen meterstanden maken ze een schatting. Voor jouw meterstand van 13-10-2023 waren ze niet in het bezit van een werkelijk opgenomen meterstand waardoor ze hier oorspronkelijk een schatting hadden gemaakt, namelijk: Dag: 16508 kWh Nacht: 18723 kWh Ook voor de meterstand van 14-10-2024 waren ze niet in het bezit van een werkelijk opgenomen meterstand waardoor deze meterstanden oorspronkelijk als volgt waren geschat: Dag: 20127 kWh Nacht: 21138 kWh Op basis van een werkelijk opgenomen meterstanden op 12-8-2025 heeft je netbeheerder gezien dat voorgaande meterstanden niet in lijn lagen met de meterstand van 12-8-2025: Dag: 12639 kWh Nacht: 33160 kWh Hierdoor hebben we een wijziging in je verbruik doorgekregen betreffende voorgaande periode. Om deze reden hebben we op 5-9-2025 je 3 laatste afrekeningen moeten annuleren (zie rood op rekeningoverzicht) en hebben we een nieuwe opgemaakt op basis je aangepaste verbruik (zie groen rekeningoverzicht). Op heden heb je een openstaand saldo van 2449,16€. Alvast bedankt om dit te betalen op IBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/3438/20128+++. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 18 september 2025 17:46 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Dubbele aanrekening periode 2022 - 2024 na ingeven correcte meterstanden ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform