Beste Toon,
We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.
Je netbeheeder Fluvius is verantwoordelijk voor het opnemen en doorsturen van je meterstanden naar je energieleverancier. Wanneer ze niet in het bezit zijn van een werkelijk opgenomen meterstanden maken ze een schatting.
Voor jouw meterstand van 13-10-2023 waren ze niet in het bezit van een werkelijk opgenomen meterstand waardoor ze hier oorspronkelijk een schatting hadden gemaakt, namelijk:
Dag: 16508 kWh
Nacht: 18723 kWh
Ook voor de meterstand van 14-10-2024 waren ze niet in het bezit van een werkelijk opgenomen meterstand waardoor deze meterstanden oorspronkelijk als volgt waren geschat:
Dag: 20127 kWh
Nacht: 21138 kWh
Op basis van een werkelijk opgenomen meterstanden op 12-8-2025 heeft je netbeheerder gezien dat voorgaande meterstanden niet in lijn lagen met de meterstand van 12-8-2025:
Dag: 12639 kWh
Nacht: 33160 kWh
Hierdoor hebben we een wijziging in je verbruik doorgekregen betreffende voorgaande periode.
Om deze reden hebben we op 5-9-2025 je 3 laatste afrekeningen moeten annuleren (zie rood op rekeningoverzicht) en hebben we een nieuwe opgemaakt op basis je aangepaste verbruik (zie groen rekeningoverzicht).
Op heden heb je een openstaand saldo van 2449,16€. Alvast bedankt om dit te betalen op IBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/3438/20128+++.
Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!
Ik wens je nog een prettige dag toe!
Met vriendelijke groet,
Tom
Polyvalent Medewerker EACH
VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling
Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be
Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor
u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: donderdag 18 september 2025 17:46
Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com
Onderwerp: Dubbele aanrekening periode 2022 - 2024 na ingeven correcte meterstanden