Terug

Dubbel verbruik meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: ISTA

21/05/2025

Beste, Gelieve jullie juridisch advies inzake het volgende. Op vraag van onze syndicus Syncura zijn er een 3-tal jaren geleden digitale verbruikmeters geïnstalleerd door het bedrijf ISTA in al de appartementen in ons gebouw waarvan ik van 1 de eigenaar ben. Sinds de installatie van die meters is het verbruik dramatisch gestegen, terwijl het appartement aan 1 persoon verhuurd is. Meermaals aangegeven aan Syncura dat dit verbruik niet kan en echt veel te hoog is, de enige reactie van Syncura is dat ik dan ISTA maar moet contacteren. Uhm, excuseer, jullie zijn de syndicus en zouden mijn belangen als eigenaar moeten verdedigen? Dan toch maar zelf ISTA gecontacteerd met de vraag of die meter opnieuw gekalibreerd kan worden gezien het dramatisch hoge verbruik. Reactie ISTA: onze meters werken altijd naar behoren en een herkalibratie behoort niet tot de mogelijkheden. Heb zelfs aangegeven dat ik voor deze herkalibratie wil betalen, maar ook dit is niet mogelijk. Dan maar een dubbele meter laten installeren en die geeft een gehalveerd verbruik aan t.o.v. de meter van ISTA. Syncura wederom gecontacteerd met dit veel minder verbruik en wederom het verhaal van het kastje naar de muur: U dient ISTA maar te contacteren. Dit kan toch niet zomaar? We hebben het hier over een kleine 3000 Euro extra verbruik te betalen over 2 jaar met al een redelijk hoog maandelijks voorschot. Wat kan hier aan gedaan worden? Merci bij voorbaat en beste groeten, D.M.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform