Op 30 maart 2025 was ik genoodzaakt om opnieuw parkeerkosten te betalen, omdat ik bij een vooraf online gemaakte parkingreservatie via de APP van Ryanair geen bevestiging of praktische informatie ontving. Er werd geen mail gestuurd met locatiegegevens of instructies voor toegang. Ook via de app was er geen zichtbare bevestiging of mogelijkheid om de reservatie terug te vinden zonder het reservatienummer. Dit leidde ertoe dat ik op een verkeerde parking terechtkwam, mijn nummerplaat niet werd herkend en ik uiteindelijk opnieuw moest betalen.
Ik heb benadrukt dat Ryanair als aanbieder van extra (betaalde) diensten minimaal correcte en volledige informatie dient te verstrekken. Hun gebrekkige communicatie en gebrek aan ondersteuning ter plaatse hebben tot financiële schade, frustratie en tijdsverlies geleid. In de brief stel ik dat Ryanair hiermee haar informatieverplichtingen onder het consumentenrecht ernstig heeft geschonden. Ik heb verzocht om terugbetaling van de gemaakte kosten en aangegeven dat ik bij uitblijven van een passende reactie juridische stappen zal ondernemen, waarvoor ik bij deze bij Testaankoop aanklop.