Terug

Dreiging van afsluiting energie door Fluvius

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: FLUVIUS

27/02/2024

Nadat Mega mij aan de deur zette omdat ik hun gesjoemel met de voorschotbedragen aankaartte, viel ik terug op Fluvius. Een organisatie die zichzelf een nutsbedrijf noemt, maar voor mij eerder een zorgenkind, ziekmakende organisatie, een treiterbedrijf is. Jaren geleden al miserie mee gehad toen ik blijkbaar was dat toen gangbaar een contract van slechts 1 maand bleek afgesloten te hebben met Octa+. Over de beperking tot 1 maand was ik niet op de hoogte, tot het moment dat Fluvius, toen nog Eandis voor de fusie met Infrax, zich begon te moeien en op te dringen. Ik begreep er toen niets van en kreeg ook geen uitleg hoe dat kwam. Nul transparantie vanwege Fluvius. Dit ging van kwaad naar erger tot op vandaag, altijd erger. Ergernissen die grenzen aan psychische terreur. Huidige situatie: Vandaag telefoon met een zekere Alex (0470 22 95 71) die mij enkele weken geleden 2 maal had proberen bellen en bij meermaalse pogingen om hem terug te contacteren niet bereikbaar bleek. Tot ik hem daarnet belde, hij weer eens niet opnam, net voor ik uit mijn wagen wilde stappen voor het uitladen en hij me dan toch terugbelde toen ik aan het uitladen was bij mijn nieuwe woonst in een ander gewest waar Fluvius niet bevoegd is. Het gaat over mijn vorige woning die binnenkort verkocht wordt. Veel gedoe en gescheld, blijkbaar heb ik geen contract met Fluvius, nochtans heb ik het contractnummer op papier hier voor mij liggen 31587154. Weliswaar is het conflict terug opgelopen nadat ik hen er vorig jaar op wees dat ze hun voorschotten, toen nog voor de aanpassing van de wetgeving, niet eenzijdig mochten aanpassen en ik in maart 23 ook gestopt ben met betalen. Een hartinfarct later, o.a. door gepest van zulke organisaties en vele stalkbrieven later kreeg ik dus vandaag het bericht dat er niet alleen geen contract is, ze geen gegevens hebben over mij of beperkte gegevens zogezegd... en om een lang verhaal kort te maken, ik ben bereid de openstaande bedragen te betalen, maar nu blijkt schriftelijk uit de laatste brieven dat Fluvius niet alleen slordig factureerde, ik tegelijk een positief en negatief saldo heb, 2 jaar na de feiten, btw. Maar onvriendelijke Alex nam er geen genoegen mee dat ik de openstaande bedragen zou betalen, maar ik moest absoluut een nieuwe leverancier zoeken. Dit terwijl ik dit niet wil omdat de woning verkocht wordt en Fluvius de weinige energie (gas en elektriciteit) levert en aanrekent. Wegens ziekte kan ik geen administratie doen en ben ik beperkt in mijn bewegingsvrijheid. Met de medische details heeft Fluvius absoluut geen zaken. Meneer Alex begon te dreigen met afsluiting van gas en elektriciteit. Nu is het zo dat ik in het oude huis nog dieren heb voor wie elektrische verwarming, licht en andere toestellen nog nodig zijn. Ik zal dan ook niet nalaten, om bij afsluiting van de stroom, klacht neer te leggen voor dierenmishandeling met dierenmoord tot gevolg als het zo ver komt bij de dierenbescherming en bij de FOD dierenwelzijn. Verder heb ik een CPAP-toestel nodig voor het slapen en Fluvius brengt dus ook mijn fysieke gezondheid in gevaar bij afsluiting van de elektriciteit, de keren dat ik nog in het vorig huis overnacht. 2 keer schade dus, waar ik tijdens het telefoongesprek met Alex niet aan dacht, btw. Afsluiting van gas daarmee kan ik na de winterperiode wel leven, hoewel koud water voor de lichaamshygiëne ook niet goed is. Verder heeft Fluvius destijds al vaak op mijn zenuwen gewerkt toen ze de elektrische aka slimme meters wilden vervangen door andere slimme meters... ik heb mij altijd verzet daartegen omdat ik dit pas nodig vind als de bestaande meters defect zouden zijn en vermits ik informaticus ben van beroep, wil ik bij een vervanging inzage in de volledige set gegevens van de oude meters, vooral de logboeken interesseren mij. Want indien de meters defect zijn, is en was de facturatie foutief en dan heb ik recht op die informatie en een correcte afrekening. Fluvius weigerde en weigert dat. Bij de vraag in het verleden voor inzage van mijn gegevens conform de AVG/GDPR-wetgeving kreeg ik slechts beperkt inzage in mijn gegevens. In principe moet je dan ook alle correspondentie tussen, van en over jou krijgen van de aangeschreven en geïnterpeleerde organisatie (niet enkel de elektronische maar ook die op papier, ten andere). Fluvius ging en gaat daar dus in de fout (maar niet alleen Fluvius, de meeste organisaties, btw). Ik heb toen geen klacht neergelegd bij de gegevensbeschermingsauthoriteit wegens mijn gezondheidsproblemen. Maar ik wil dat dit gepest van Fluvius stopt, dat zij gewoon blijven energie leveren zoals ze verplicht zijn als er geen andere leverancier is. Trouwens afsnijden van water en energie is door de federale regering recent verstrengd. Ik vraag maar 1 ding: Fluvius lever uw energie in ruil voor betaling zoals wettelijk voorzien. Stop met dreiging van afsluiting, vervanging van tellers e.d. Eens de woonst verkocht is, mag u elke dag andere meters komen plaatsen wat mij betreft. BTW. De watermaatschappij Pidpa heeft ooit bij de vervanging van hun meter de hele gelijkvloerse verdieping onder water gezet in hetzelfde huis en naar een degelijke uitbetaling door de verzekering hebben wij toen kunnen fluiten. Geen 2de keer dus, been there, done that en veel onvergoede schade opgelopen toen, niet nogmaals! Jammer dat er geen concurrentie is op dit gebied en organisaties zoals Fluvius of watermaatschappijen niet met een harde stamp tegen hun krent kunnen worden buitengesjot. Fluvius regel uw interne sh*t en laat de klanten, de consument, de belastingbetalers, ik/mij/wij/ons gerust. Uw management verdient meer dan genoeg (veel te veel feitelijk) om uw zaken op orde te zetten. Een ontevreden, misnoegde klant/burger.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform