Terug

Dreiging juridische procedure uitstel plaatsing digitale meters

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. F.

Naar: FLUVIUS

28/09/2023

Vorige week “mocht” ik een aangetekende brief van Fluvius ontvangen, die start met een waarschuwing dat een juridische procedure zal worden opgestart indien ik geen afspraak maak voor de plaatsing van digitale meters.Fluvius beweert dat er geen reactie van mijnentwege is gekomen op hun voorgaande communicatie.Deze bewering ontken ik met klem!Na het ontvangen van de uitnodiging voor contactname ivm plaatsing digitale meters, in de bus, waarop geen gegevens zijn ingevuld, heb ik op 2/8/2023 telefonisch contact genomen op 2 augustus 2023 op het nummer 015 68 77 00.Een Fluvius-medewerker heeft toen mondeling bevestigd, dat ik pas in 2025 zal worden gecontacteerd voor het plaatsen van de digitale meters.Om daar toch een detecteerbaar spoor van te creëren, heb ik toen dit gesprek bevestigd via het Fluvius-contactformulier.Dit bij gebrek aan transparantie van Fluvius, dat het blijkbaar niet nodig vindt om bereikbaar te zijn per e-mail.Deze policy biedt natuurlijk de mogelijkheid om communicatie te negeren en/of te ontkennen, zoals duidelijk in het aangetekend schrijven.Vandaag heb ik terug een bericht via het contactformulier gestuurd, teneinde schriftelijke bevestiging te krijgen dat het uitstel werd verleend.Ik zal dit ook aangetekend bevestigen, gezien de registratieproblemen bij Fluvius.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: R. F.

28/09/2023

Beste,Allereerst krijg ik een waarschuwing als ik je bijlages tracht te openen, ik heb in onze systemen al wel wat berichtgeving hier rond terug gevonden, maar je mag ze altijd via antwoord op dit schrijven aan ons bezorgen.Verder kan ik je meegeven dat het 015 nummer geen nummer is van Fluvius, onze nummers beginnen met 09.Vermoedelijk heb je contact gehad met een medewerker van de aannemer die de digitale meters komt plaatsen bij je in de regio.Bij nazicht van je dossier stel ik wel vast dat je niet langer de digitale meter kan weigeren, op 17/07/2023 was je installatie 15 jaar oud en dat is de maximale periode om de digitale meter te weigeren.Veel mensen lezen die info verkeerd je kan de digitale meter weigeren tot 01/01/2025 als je PV installatie voor 2021 is geplaatst en geen 15 jaar oud is.Op het moment dat je PV-installatie de leeftijd van 15 jaar bereikt is het plaatsen van de digitale meter niet langer uit te stellen.Ik heb aan onze diensten gevraagd om je terug te contacteren via aannemer voor het plaatsen van de digitale meter.Met vriendelijke groeten,Luc BoensDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.bes:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform