Terug

Dreigbrieven afsluiten elektriciteit

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: FLUVIUS

29/09/2025

Beste, Ik ben eigenaar van een studio in Antwerpen, Isabellalei 16 bus 14 (de studio heet bij de syndicus "1b" . )Daar woont een huurder van mij. Al maanden (anderhalf tot twee jaar?) krijg ik van Fluvius brieven en mails waarin ze dreigen met afsluiten van de elektriciteit daar omdat er zogezegd geen contract zou zijn met een leverancier. Getekend Marc Spelier, Afdelingshoofd Energieleveringen. Ik betaal zelf de elektriciteit samen met het contract voor mijn eigen woning, bij Total Energies. Elke keer bel ik naar Fluvius (betalend nummer, vaak lang wachten), elke keer heb ik een vriendelijke man of vrouw aan de lijn, elke keer zien ze in het systeem dat ik inderdaad wel een contract heb en elke keer zeggen ze dat ze het veranderd hebben en dat de brieven zullen stoppen. Maar het gaat maar door, soms met maanden ertussen, soms weken. Ik ben het beu, ik wil een officiële bevestiging dat de brieven zullen stoppen en liefst ook een schadevergoeding voor het geld en de tijd die ik hier al heb ingestoken. Mvg, Matthea De Ryck

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: M. D.

15/10/2025

Fluvius - Intern Beste, Bedankt voor het melden van je klacht/opmerking aangaande EAN 541448820037640239. Voor deze EAN is er inderdaad geen contract gekend, en zit dit leveringspunt ten onrechte bij de Fluvius. Mogelijks hebben de medewerkers de EAN van je vast verblijf gecontroleerd op aanwezigheid van contract en dit is wel in orde. Allereerst is het in principe bij wet verboden om energie door te verkopen als verhuurder naar je huurder toe. Elke klant moet de mogelijkheid hebben om zelfstandig een energieleverancier te kiezen. Dit gezegd zijnde is er voor de Issabellalei 16 met EAN 541448820037640239 geen geldig contract bij een commerciële energieleverancier. Zolang er geen geldig contract gekend is bij een commerciële leverancier kan en mag Fluvius de energievoorziening afsluiten. Je kan best zo snel mogelijk een geldig contract laten afsluiten voor EAN 541448820037640239. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag. . . Luc Boens Medewerker KlachtencommissieKlachtenbeheer T: Tijdens kantooruren: 09 263 75 42 Brusselsesteenweg 199, 9090 Merelbeke-Melle www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 29 september 2025 12:01 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Dreigbrieven afsluiten elektriciteit ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform