Terug

DPD levert nooit aan huis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: DPD Belgium

05/02/2023

Voor de zoveelste keer op rij moeten wij vaststellen dat DPD Belgium niet eens meer de moeite doet om onze straat in te rijden met ons pakket. Het is telkens hetzelfde liedje: ik bestel iets online, betaal extra leverkosten en krijg bevestiging van mijn bestelling met de vermelding dat DPD de levering zal afhandelen. Dan zie ik de bui all hangen. Enkele dagen later krijg ik, terwijl er wel degelijk iemand thuis was, dit soort mailtje van DPD Belgium aan: Jammer genoeg hebben we je gemist bij het leveren van je pakket met pakketnummer xxxxxxxxxxxxxxx van LOGISTIC OPERATOR.Om toch zo snel mogelijk je pakket in handen te krijgen, levert onze chauffeur het uiterlijk volgende werkdag in een Pickup parcelshop in de buurt. Het pickup parcelshop waarvan sprake ligt in een ander dorp op 5 km afstand! Waarom betaal ik eigenlijk leverkosten? Vroeger staken ze nog een handgeschreven briefje in je bus als bewijs dat ze langs geweest waren maar toen heb ik ze eens betrapt terwijl ze dat zonder aan te bellen in onze bus staken. Nu doen ze zelfs die moeite niet meer en sturen een mailtje en droppen de pakketjes rechtstreeks bij het afhaalpunt.

Berichten (1)

DPD Belgium

Naar: J. D.

07/02/2023

Beste Johan,Allereerst onze excuses dat de levering niet naar wens is verlopen.Uiteraard nemen wij uw klacht serieus en zullen we moeten uitzoeken waar het mis is gegaan.De chauffeur heeft de procedure niet gevolgd, hij moest een nota achterlaten met vermelding van het afhaalpunt. Normaliter wordt het pakket bij de dichtstbijzijnde afhaalpunt geleverd, het is niet duidelijk waarom de chauffeur het pakket bij een andere shop afgeleverd heeft.De transportverantwoordelijke zal de chauffeur hierop aanspreken, en er wordt een notitie hiervan gemaakt om dit soort meldingen in de toekomst te voorkomen.Tot slot nogmaals onze excuses voor het ontstane ongemak!Met vriendelijke groetenKind regards,YousraDPD Team Customer Care--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform