Terug

DPD heeft het pakket niet afgeleverd, maar teruggestuurd naar de afzender

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. T.

Naar: DPD Belgium

21/08/2024

DPD zou gisteren (20.08) een pakketje afleveren met nummer 05757960961483. Er waren 3 mensen thuis, maar de DPD auto kwam niet eens aan. In plaats daarvan kreeg ik de melding "je was niet thuis, het pakket wordt naar een afhaalpunt gebracht." Het is onmogelijk om de aangepaste DPD-service te bereiken, zelfs een betaalde service, ze nemen de telefoon niet op. Vandaag (21.08) ontdekte ik in plaats van het adres van het pick-up punt dat mijn pakket teruggestuurd was naar de afzender. Wat is dit in vredesnaam? Ik heb betaald voor de DPD-service met thuisbezorging. Daarom moet de DPD-service de retourzending naar de afzender stopzetten en voldoen aan de voorwaarden van het contract voor thuisbezorging van het pakket. Ik heb alle scans van de pakketstatussen gemaakt

Berichten (1)

DPD Belgium

Naar: A. T.

21/08/2024

Beste Alexandra T.,Wij hebben uw aanvraag/klacht ontvangen via het platform Test Aankoop. Bedankt voor het contact opnemen met onze diensten. Na zorgvuldige controle van de tracking, stellen wij vast dat er enkele zaken niet zijn verlopen zoals oorspronkelijk gepland. Onze excuses hiervoor. De bezorger slaagde er niet in om uw pakket te leveren op het opgegeven thuis adres vanwege onvoorziene omstandigheden. Hij heeft ervoor gekozen om uw pakket rechtstreeks af te leveren bij een DPD afhaalpunt, zodat u het pakket alsnog tijdig kunt ontvangen.Bij de verdere verwerking voor levering is er helaas een fout gemaakt tijdens het sorteerproces in het depot, waardoor het pakket per abuis is verwerkt voor retour. Dit had niet mogen gebeuren. Het spijt ons te moeten meedelen dat het pakket al onderweg is voor retour en niet meer gestopt kan worden.Wij raden u aan contact op te nemen met de afzender, zodat zij de zending opnieuw kunnen versturen en samen met DPD dit incident verder kunnen afhandelen. Veel afzenders hebben interne afspraken met betrekking tot dergelijke gevallen.Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Wij hebben dit incident geregistreerd voor verdere opvolging met de betrokken diensten, zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden. Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij wensen u nog een prettige dag toe.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DPD TeamAnissaCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform