Terug

Douane beschadigd zending, BPost schuift verantwoordelijkheid van zich af.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: bpost

27/03/2020

Beste,Op 10 maart 2020 kreeg ik een vreemd, half bij elkaar gedeukt pakje aan met sticker op van douane controle. Hoewel er op de douane slip overduidelijke de waarde vermeld stond (23$!) en de inhoud (FunkoPop speelgoed collector box), moest deze toch wel geopend worden blijkbaar. Ik kan zeer goed begrijpen dat er random checks dienen te gebeuren, maar ik begrijp niet goed waarom de doos helemaal op onlogische wijze dient opengesneden dient te worden (dus NIET waar de tape en/of de logische opening van de doos zijn...) en dan nog met een lang stanleymes, en tijdens dat snijden werd uiteraard ook nog is goed doorgeduwd (ondanks de 4 'Fragile, handle with care'-stickers), zodat als het mes niet ook door de inhoud zou gegaan zijn, dat alles dan toch wel bij elkaar gedrukt is... Of daar lijkt het toch echt wel op :(Dit was een cadeau voor een neefje, wat dien ik nu te vertellen? Dus ik was echt geshockeerd en heb direct Marc Bruynbroeck van BPost Landmark Global / Douane op de hoogte gebracht met foto's. Want ik zat echt met de vragen waarom en wie gaat deze schade betalen? Op 12 maart repliek van Bpost klantendienst dat dit gemeld moet worden aan de afzender en dat die aanvraag moet doen voor eventuele vergoeding en dossier wordt al gesloten.... Ik stuur wederom dat de afzender deze schade duidelijk niet berokkend heeft. Er wordt een nieuw dossier aangemaakt (1-24394385632), om gisteren het volgende antwoord te krijgen:Mijnheer,Ik begrijp uw ongenoegen. En uw redenering lijkt logisch : het is hier gebeurd, dus hier dient men te vergoeden.Daarom heb ik intern nagevraagd wat ik u kan bieden.Ik kreeg als antwoord : De klant moet sowieso de afzender contacteren, ongeacht wie de zending beschadigd heeft. Via de afzender kan er dan een onderzoek gestart worden en indien nodig een compensatie toegekend worden.Sorry,, meer kan ik er niet meer aan toevoegen.Vriendelijke groet,Uw klantenadviseurMarleenDit is beetje in cirkels lopen, en hoewel dat ik de afzender de schade gemeld heb, heeft deze al laten weten dat deze (en eigenlijk terecht) weinig kan doen. Dus ik zit hier vast, met een beschadigd pakje, 22 euro de vuilbak in en wederom geen deftige service van Bpost. Op de foto's is duidelijk te zien hoe achteloos het is doorgesneden om de inhoud te kunnen bekijken... Schande.

Berichten (1)

bpost

Naar: S. D.

30/03/2020

Beste klant,Bij het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,Klara C.BpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-B98HGM6]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform